استفاده از اپلیکیشن موبایلی برای بهبود بیماران قلبی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، پژوهشگران آرژانتینی در آنالیز جدید خود دریافتند که استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه می تواند روند درمان بیماران مبتلا به حمله قلبی را بهبود ببخشد.

استفاده از اپلیکیشن موبایلی برای بهبود بیماران قلبی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ و به نقل از مدیکال اکسپرس، شاید به زودی بیماران قلبی بتوانند زمان مصرف داروهای خود را با یاری یک تلفن همراه هوشمند کنترل نمایند.

دکتر کریستسن گارمندیا(Cristian Garmendia)، پژوهشگر موسسه قلب و عروق بوینس آیرس(ICBA) و از نویسندگان این پژوهش گفت: فرضیه ما این است که یک اپلیکیشن می تواند پیامدهای بسیار مهمی در مصرف دارو داشته باشد. این اپلیکیشن می تواند بیماران را از زمان مصرف داروها مطلع کند. همچنین بیماران با یاری این اپلیکیشن، اطلاعات بیشتر در خصوص دلیل تجویز هر دارو به دست خواهند آورد.

پزشکان برای بیمارانی که به به حمله قلبی دچار می شوند، داروهایی تجویز می نمایند تا از اتفاقات بعدی پیشگیری گردد اما از هر چهار بیمار، حداقل یک نفر پس از مرخص شدن از بیمارستان، از ادامه مصرف دارو سر باز می زند. عدم مصرف منظم دارو می تواند به ضعف کنترل بیماری منجر گردد و احتمال بستری شدن دوباره و حتی مرگ زودرس را افزایش دهد. در حال حاضر، هیچ راهبرد ساده و کم هزینه ای برای بهبود این شرایط وجود ندارد.

پژوهشگران در این آنالیز، تاثیر یک اپلیکیشن تلفن همراه را بر مصرف دارو مورد آنالیز قرار دادند. حدود 90 درصد بیماران مبتلا به حمله قلبی، به صورت تصادفی با این اپلیکیشن مورد آزمایش قرار گرفتند. پژوهشگران، گروهی از بیماران را با اپلیکیشن و گروهی را با نسخه های نوشتاری مورد آنالیز قرار دادند.

برنامه مصرف داروی نخستین گروه، روی یک اپلیکیشن دیجیتالی بارگذاری شد و در زمان مصرف هر دارو، زنگ هشدار اپلیکیشن به صدا درمی آمد. بیماران نیز پس از مصرف هر دارو، آن را در اپلیکیشن تایید می کردند. پزشکان با یاری یک پلتفرم دیجیتالی که با تلفن همراه بیماران در ارتباط بود، برنامه مصرف دارو را روزانه مورد آنالیز قرار می دادند.

میانگسن سنی بیماران این آنالیز، 63 سال بود و 75 درصد آنها مرد بودند. این بیماران طی 90 روز آزمایش توانستند همه داروهای خود را درست و منظم مصرف نمایند. در سرانجام آزمایش، کیفیت مصرف دارو در این گروه، 65 درصد معین شد در حالی که گروه دوم، با 21 درصد کیفیت، داروهای خود را مصرف کردند.

پژوهشگران در آنالیز دیگری، تعداد بیمارانی که در بیمارستان بستری شدند و یا مجبور به مراجعه ضروری به پزشک بودند، معین کردند و تفاوتی میان دو گروه نیافتند.

دکتر جوآن پابلو کاستابل(Juan Pablo Costabel)، از نویسندگان این پژوهش گفت: ما در این پژوهش دریافتیم که با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه، پیروی از روند درمان پس از حمله قلبی، افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استفاده از اپلیکیشن موبایلی برای بهبود بیماران قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از اپلیکیشن موبایلی برای بهبود بیماران قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید