اولین زن موسس مدرسه هوانوردی: صنعت هوانوردی ایران گران و مردانه است

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، اولین زن مؤسس مدرسه هوانوردی در ایران گفت: وقتی پرواز می کردم درخواست یک حرکتی را کردم که در یک حرکت ناگهانی ارتفاعم را کم کردم و دوباره بالا رفتم؛ در آن لحظه چشمانم سیاهی رفت، اما از آن به بعد دیگر ترسی از ارتفاع نداشتم.

اولین زن موسس مدرسه هوانوردی: صنعت هوانوردی ایران گران و مردانه است

به گزارش فارس، فاطمه نیک آذر، گفت: صنعت هوانوردی ما صنعتی گران و مردانه است و ورود به آن سخت است.

وی ادامه داد: زنان به دلیل اینکه همیشه چند نقش را باهم پذیرفته اند در صنعت هوانوردی هم خوب درخشیده اند. اولین زنی هستم که به مجوز مدرسه هوانوردی دست پیدا نموده ام.

این زن معلم خلبان گفت:خلاقیتی را آوردم که این مرکز را با دیگر مراکز متفاوت می کرد و همین امر باعث شد که بتوانم این مجوز را کسب کنم.

از ابتدا به خلبان ها زبان انگلیسی درس می دادم و فهمیدم کمبود هایی در این صنعت وجود دارد که باید آن ها را برطرف کرد و از سال 96 وارد این حوزه شدم تا این کمبود ها را برطرف کنم.

وی توضیح داد: صنعت هوانوردی مثل صنعت گاز، نفت و پتروشیمی خشن است و کار کردن در آن سخت است؛ چون باید موانع مختلف را از سر بگذرانیم. خانم ها به دلیل اینکه باید نقش مادرانه هم داشته باشند.

نیک آذر یادآور شد: در روحیه خودشان اینطور است که اگر کسی بگوید نمی توانی کاری را انجام دهی همه تلاششان را می نمایند که ثابت نمایند می توانند و من هم با وجود سختی های فراوان این جهت را پیمودم تا کاری نو را در حوزه علم هوانوردی آغاز نموده باشم.

اولین موسس بانوی مدرسه هوانوردی اضافه نمود: آموزش از راه دور تا سال 98 در صنعت هوانوردی ایران وجود نداشت و این موضوع برای اولین بار در مرکز ما راه اندازی شد.

در حال حاضر هم 60 نفر در این مرکز کار می نمایند که 28 نفر معلم حق التدریس پرواز هستند و خلبان تربیت می کنیم.

نیک آذر اعلام کرد: متاسفانه به دلیل اینکه نوجوانان فقط به فکر کنکور هستند رشته هایی که در صنعت هوانوردی هست را کمتر می بینند؛ در حالی که تعداد سال های تحصیلشان بسیار کوتاه تر بوده و به سرعت می توانند وارد بازار کار شوند.

این زن معلم خلبان توضیح داد: درست است که در حال حاضر هواپیما در کشور کم داریم، اما شرایط به این حالت باقی نمانده و بعد از اینکه هواپیمای مورد احتیاج به ایران وارد گردد با کمبود خلبان و مهماندار روبرو می شویم.

وی ادامه داد: افراد 18 سال به بالا با مدرک دیپلم می توانند تحصیل در این رشته را آغاز نمایند و کاری را آغاز نمایند که بین المللی است؛ زیرا در ایران هرکاری را در حوزه هوانوردی آغاز کنیم همان چیزی است که در اروپا تدریس می گردد.

نیک آذر اضافه نمود: می تواند بستری باشد برای اینکه دانشجویان از کشور های اطراف آموزش خلبانی را از مراکز ایران دریافت نمایند و این استعداد را داریم که در این حوزه ارز آوری داشته باشیم.

این معلم خلبان گفت: در ایران با هواپیمای تک موتوره پرواز را یاد می گیریم، 150 ساعت پرواز می کنیم و بعد باید در ایرلاینی که هر شرکت هواپیمایی دارد دوره آن را باید بگذرانیم و بعد می توانیم پرواز های خودمان را آغاز کنیم.

وی ابراز داشت: در خارج از کشور بعد از یادگیری هواپیمای تک موتوره باید کار با تاکسی های هوایی آمبولانس، نظامی و.. آموخته گردد، اما چون این موضوع هنوز در ایران وجود ندارد فعلا اجباری برای یادگیری این مهارت ها نیست.

نیک آذر بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشور هر روز در حال پیشرفت و بروزرسانی است و در سال های آینده فناوری های نوی به این سازمان اضافه خواهد شد.

وی اعلام نمود: ابتدا وقتی روی پل هوایی می رفتم از ارتفاع می ترسیدم و با خودم گفتم وقتی از چیزی می ترسم باید با آن روبرو شوم و به همین خاطر سراغ پرواز رفتم.

این زن معلم خلبان گفت: وقتی پرواز می کردم درخواست یک حرکتی را کردم که در یک حرکت ناگهانی ارتفاعم را کم کردم و دوباره بالا رفتم و در آن لحظه چشمانم سیاهی رفت، اما از آن به بعد دیگر ترسی از ارتفاع نداشتم.

نیک آذر اعلام کرد: اعتقادم به پشتکار این است که با ترس ها روبرو شویم و با موانع بجنگیم. کارآفرینی در کشور سخت است و اینکه مجموعه ای را دور هم جمع نموده ام و حالا مسئولشان هستم برایم کار را سخت می نماید، اما وقتی می بینم تا اینجای جهت را پیش آمده ام بیشتر ترغیب می شوم که به این کار ادامه دهم.

منبع: فرارو

به "اولین زن موسس مدرسه هوانوردی: صنعت هوانوردی ایران گران و مردانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین زن موسس مدرسه هوانوردی: صنعت هوانوردی ایران گران و مردانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید