با این روش ها در جهت پیشرفت شغلی قرار می گیرید!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، پیشرفت شغلی

همه کسانی که شاغل هستند دلشان می خواهد تا در کارشان پیشرفت نمایند و روز به روز از دیروز بهتر و باتجربه تر شوند. اما این چیزی نیست که به طور اتفاقی به دست بیاید و برای رسیدن به آن باید هدف و روشی تعیین داشت. احتمالا دوست دارید که ساعت های کاری تان را طوری بگذرانید که به برترین نتیجه برسید در این صورت باید آینده شغلی تان را مدیریت کنید. شما حدود 40 ساعت از هفته را در محیط کار می گذرانید پس چه بهتر که این ساعات را طوری پشت سر بگذارید که برترین بازده را داشته باشد. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از روش هایی بگوییم که با به کار بستن آن ها در راستا پیشرفت شغلی قرار بگیرید.

با این روش ها در جهت پیشرفت شغلی قرار می گیرید!

اینکه می گوییم باید برای پیشرفت در کار مدیریت شغلی داشته باشید منظورمان این است که لازمه همواره مهارت ها و تجربه های خود را بیشتر کنید. به رئیستان بگویید که چه هدفی را برای کارتان در نظر گرفته اید و همه کوششتان را بکنید تا شریکی داشته باشید که تجربه های ارزشمندش را به شما یاد دهد. برای اینکه به پیشرفت شغلی برسید باید همه توانایی ها و تجربه های مختلف خود را به کار بگیرید. هر چه در کار پیشرفت کنید تجربه و مشارکتتان بیشتر می گردد. بیشتر کارمندان در فکر کردن به شرایط کاری شان معمولا چیزی بیشتر از شرایط فعلی شان را تصور نمی نمایند اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که باید از اهداف کوتاه مدتی که به آن رسیده اید بگذرید و اهداف بزرگ تری را برای خودتان در نظر بگیرید. هر چه مهارت ها و تجربه های بیشتری را یاد بگیرید آینده کاری تان را بیشتر تضمین می کنید. هیچ فرصتی را برای کسب تجربه و مهارت های بیشتر از دست ندهید چون تنها چیزی که می تواند درهای پیشرفت را به رویتان باز کند همین نکته است. فکر می کنید در محیط کار برای بالا بردن مهارت ها چه کارهایی را باید انجام داد گوشه ای از آن ها را در ادامه با شما در میان می گذاریم.

امروز محیط کاری همواره در حال تغییر است و رقبای زیادی شما را احاطه نموده اند پس برای پیروزیت در یک همچین محیطی باید برای مدیریت شغلی از یک برنامه تعیین بهره ببرید. مدیر هر شرکت در پی این است که کسانی را به شرکت بیاورد که ارزش های بهتری دارد. خودتان را مثل کسب و کاری تصور کنید که در حال فروش یک محصول و یا ارائه یک خدمت است حالا برای اینکه ارزش های خود را در محیط کار بازاریابی کنید مسلما باید یک برنامه بازاریابی داشته باشید. برای داشتن برنامه مناسب برای مدیریت شغلی نکته های زیر را در نظر بگیرید:

  • هر تصمیمی که برای اهداف شغلی خود می گیرید را سریعا با رئیس تان در میان بگذارید و از او بخواهید تا به شما در تصمیم گیری ها یاری کند.
  • ببینید در کوتاه مدت و همینطور بلند مدت به چه مهارت هایی احتیاج دارید؛ شاید دلتان بخواهد که تا چند وقت دیگر رئیس منابع انسانی شوید. خب رسیدن به این هدف احتیاج به چه تحصیلات، مهارت ها، تجربه ها و فناوری هایی دارد؟ به دقت به این مسائل فکر کنید و برنامه ریزی رسیدن به آن ها را انجام دهید تا بعد از اینکه مقدمات را به خوبی طی کردید هدف را در مشت خود ببینید.
  • اگر می خواهید دانشتان را برای رسیدن به شغلی دیگر بالا ببرید حتما با همکاران و مدیران جلسه حضوری داشته باشید. این جلسه به شما اطلاعات مناسبی می دهد که می توانید به یاری آن ها تصمیم گیری کنید. خیلی از افراد پیروز از اینکه داستان رسیدن به پیروزی هایشان را برای دیگران تعریف نمایند لذت می برند پس می توانید مطمئن باشید که صادقانه اطلاعات خود را در اختیار شما قرار می دهند. آن ها دلشان می خواهد تا ساعت ها در کنار کسانی که مشتاقانه آماده گوش دادن هستند بنشینند و داستان همه پیروزیت هایشان را برای دیگران تعریف نمایند.
  • اگر حس می کنید پروژه ای چالش برانگیز است خودتان پیش قدم شوید و انجام آن را به عهده بگیرید. این روش حتما پیروزیت شما را تضمین می نماید. ببینید سازمان دقیقا از چه مسئله ای رنج می برد و سعی کنید تمام کوشش خود را به کار بگیرید تا برای این مشکل به جوابی مناسب برسید. در صورتی که پیروز شوید همه به شما به چشم فردی که می تواند از پس مسائل بربیاید نگاه می نمایند و از طرفی تجربه و مهارتتان را هم بالا برده اید.
  • به بخش نیروی انسانی بروید و از آن ها بخواهید تا فرصت های ارتقای شغلی را به شما معرفی نمایند. در دوره آموزشی شرکت کنید تا مدرکی مناسب بگیرید. حتما خودتان را متعهد کنید تا روز به روز در راستا پیشرفت باشید و چیزهای تازه باد بگیرید. همین که راه و روش رسیدن به پیشرفت شغلی را بدانید خود تضمینی می گردد تا بتوانید در بلند مدت به شغل های مورد علاقه تان برسید. باید در شغلتان راستای حرفه ای داشته باشید تا به پیروزیت کاری برسید. یک شغل پیروز زمانی نصیبتان می گردد که راه و روش مدیریت شغلی را پیش بگیرید و این را بدانید که بدون برنامه به هیچ پیروزیت شغلی ای نمی رسید پس سعی کنید همواره در برنامه کاری تان بازنگری های لازم را داشته باشید.
منبع: الی گشت

به "با این روش ها در جهت پیشرفت شغلی قرار می گیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش ها در جهت پیشرفت شغلی قرار می گیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید