برترین آش و حلیم تهران برای افطار را از کجا تهیه کنیم؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، شهروندان تهرانی می توانند آش و حلیم را در رستوران های معروفی نظیر نیکوصفت، سیدمهدی و پسران و دارچین امتحان نمایند، به خصوص در ماه رمضان و هنگام افطار که هواداران زیادی دارد.

برترین آش و حلیم تهران برای افطار را از کجا تهیه کنیم؟

آش و حلیم از جمله غذاهای سنتی ایران و همین طور از غذاهای مخصوص افطار به حساب می آیند و چه کسی می تواند بگوید بوی آش رشته در ماه رمضان برایش یکی از خاطره انگیزترین رایحه ها نبوده است. آش رشته بدون شک غذایی لذیذ برای بسیاری از ایرانیان است که خوردن آن در ماه مبارک رمضان لذتی دو چندان دارد. در ایران آش های زیادی پخته می گردد، از آش رشته که محبوب قلب ها است تا آش شله قلمکار، دوغ، ماست، گوجه، بادمجان و... که مختص به نواحی مختلف کشور هستند. در ایام ماه مبارک رمضان، رستوران های زیادی در سطح شهر تهران اقدام به تهیه و فروش آش و حلیم می نمایند؛ اما بعضی از این راه برای خود معروفیتی به هم زده اند که قصد داریم تعدادی از آن ها را به شما معرفی کنیم.

از قلم نیاندازید که وبلاگ کاتالوگ علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و معرفی رستوران ها و راهنمای سفر، به معرفی برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید که سفری برنامه ریزی شده و راحت به تهران یا هر مقصد دیگری داشته باشید، می توانید تور تهران گردی را در وبلاگ کاتالوگ به سادگی جستجو کنید، از میان لیست تورهای ده ها آژانس معتبر، برترین تورها را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه و در نهایت مقرون به صرفه ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مجموعه غذایی نیکوصفت

بدون شک مجموعه غذایی نیکوصفت یکی از معروف ترین و محبوب ترین آش سراهای تهران است. این مجموعه در سال 1352 کارش را در قالب رستوران شروع کرد؛ اما در سال 1369 پخت آش را جایگزین پخت غذاهای دیگر کرد. این رستوران قبلاً در شمال شرقی میدان انقلاب بود و به دلیل طرح توسعه دانشگاه تهران به ابتدای خیابان جمالزاده منتقل و از نوروز 1393 در محل جدیدش با طراحی دکوراسیون امروزی افتتاح شد و در سایه استفاده از مواد اولیه مرغوب، تجربه بالا و رعایت کامل نکات بهداشتی سعی در حفظ ارزش غذایی مواد موجود در محصولاتش دارد.

نام آش در تهران با نام نیکوصفت گره خورده و محال است سراغ آش فروشی خوبی در تهران را بگیرید و کسی آدرس نیکوصفت را به شما ندهد. محبوبیت و معروفیت آن باعث شده است که معمولاً شلوغ باشد و در نتیجه علاقه مندان برای خوردن یک وعده آش خوشمزه باید در صف بایستند. آش رشته، شله قلمکار، آش دوغ سبلان، حلیم، شله زرد و عدسی از غذاهای خوشمزه این مجموعه هستند. ضمناً نیکوصفت شعبه دیگری در تهران ندارد.

ساعت کاری: از 6 صبح تا 22:30 شب، در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 16:30

  • تلفن: 02166926638
  • آدرس: میدان انقلاب، ایتدای خیابان جمالزاده جنوبی، پلاک 170
  • وب سایت:nikousefat.ir

آش و حلیم سید مهدی و پسران

آش و حلیم سید مهدی و پسران، از معروف ترین و قدیمی ترین آش فروشی های تهران است که جایگاه خاصی در میان اهالی این شهر دارد. پس از زیارت امامزاده صالح (ع) یا خرید در بازار تجریش می توانید خود را به صرف آش یا حلیم در این مکان مهمان کنید، به خصوص اگر هوا سرد باشد، رفتن به این مکان می تواند از برترین گزینه ها برای برطرف گرسنگی محسوب گردد. در میان همه آش های خوشمزه سرو شده در این مکان، حلیم و آش رشته محبوبیت بیشتری بین مشتریان دارند. از ساعت 4 صبح تا 12 شب، هر زمان که به آش فروشی سید مهدی بروید، مشتریان مشغول خوردن آش هستند. فضای داخلی این مجموعه به خاطر ظاهر کاملاً سنتی و قدیمی اش برای افراد زیادی نوستالژیک بوده و به یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن تبدیل شده است.

  • تلفن شعبه تجریش: 02122713884
  • آدرس شعبه تجریش: تهران، میدان تجریش، ابتدای ورودی امامزاده صالح (ع)، جنب پاساژ رضوی، پلاک 37
  • تلفن شعبه مجیدیه: 02126326917
  • آدرس شعبه مجیدیه: تهران، مجیدیه شمالی، 16 متری دوم شمالی

آش و حلیم دارچین

در خیابان ستارخان تهران، رستوران ها و اغذیه فروشی های زیادی وجود دارد، از انواع و اقسام فست فود و کباب ترکی گرفته تا بستنی و آب میوه فروشی مشغول فعالیت هستند، بااین حال یکی از معروف ترین آن ها قطعاً آش و حلیم دارچین است. در واقع معروفیت این مکان به حدی است که هنگام عبور از خیابان ستارخان حتماً متوجه جمعیتی می شوید که مقابل یک آش فروشی صف کشیده اند.

  • تلفن: 02166919480
  • آدرس: ستارخان، نرسیده به باقرخان، نبش کوچه آفرند، پلاک 155
  • وب سایت: ashdarchin.com

آش و حلیم معنوی

حلیم و آش معنوی تهران نیز یکی از برترین و مشهورترین آش فروشی های مرکز است که سابقه زیادی در طبخ و عرضه انواع آش و حلیم در سطح این شهر دارد. گذر زمان تأثیری روی کیفیت غذاها نداشته و همچنان مشتری را راضی نگه داشته است. حاج آقا معنوی و پسرهایشان از سال 1350 هجری شمسی در تهران مشغول فعالیت هستند؛ هرچند اکنون کسب و کار خود را توسعه داده و چهار شعبه دیگر نیز راه اندازی نموده اند. آش شله قلمکار اینجا هواداران زیادی بین اهالی تهران دارد. این آش فروشی صبح ها از ساعت 4 و عصرها از ساعت 17 تا 22 باز است.

  • تلفن: 02133336562
  • آدرس شعبه اول: تهران، خیابان پیروزی، بین اتوبان امام علی و خیابان شکوفه، روبه روی تسلیحات، پلاک 1000
  • تلفن: 02133304723
  • آدرس شعبه دوم: خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، بین خیابان کلینی و پیچک

غذاسرای شیراز

سرای شیراز از سال 1385 فعالیت خود را با ارائه انواع آش و حلیم مخصوص شروع کرد و اکنون با 6 شعبه فعال در این زمینه و ارائه انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و خانگی در خدمت مشتریان است. آش سبزی شیرازی برای نخستین بار حدود 100 سال پیش در حوالی شیراز پخته شد. این آش در شیراز بیشتر به عنوان صبحانه سرو شده و یک وعده کامل و مقوی تلقی می گردد. مواد تشکیل دهنده آن عبارت اند از برنج، گوشت، حبوبات، سبزی و ادویه که به صورت روزانه و تازه تهیه و طبخ و همراه با پیاز داغ سرو می شوند. این غذاسرا در ایام ماه مبارک رمضان و در ساعات نزدیک به افطار بسیار شلوغ می گردد و با عرضه حلیم و آش و شله زرد به مشتری ها سرویس می دهد. کلیه شعب شیراز از اول صبح تا آخر شب به صورت یک سره آماده پذیرایی از مشتریان است.

از کارهای نوین و بسیار جالب غذاسرای شیراز، ارائه هرگونه غذا به صورت کیلویی است. این ابتکار باعث صرفه مالی بسیار بالا می گردد و در نتیجه برای مجالس، مرنام، شرکت ها و سازمان ها بسیار کاربرد دارد. رستوران سرای شیراز با بهره گیری از پرسنلی مجرب و تهیه روزانه مواد اولیه و رعایت اصول بهداشتی همواره به حفظ سلامت مشتریان خود می اندیشد.

  • تلفن شعبه سعادت آباد: 02188584380
  • آدرس شعبه سعادت آباد: سعادت آباد، علامه جنوبی، بین خیابان 26 و 28 شرقی، پلاک 135
  • تلفن شعبه قلهک: 02122639116
  • آدرس شعبه قلهک: شریعتی ، دو راهی قلهک، ابتدای شهید بصیری، پلاک 21
  • وب سایت: sarayeshiraz.com

حلیم ناصر

حلیم ناصر در خیابان پاسداران واقع شده است و به خصوص در روزهای آدینه و عصرهای ماه مبارک رمضان بسیار شلوغ می گردد و اهالی پاسداران برای خوردن آن صف می کشند. علاوه بر آش، جوجه کباب و کوبیده آن بسیار معروف و پای ثابت مهمانی های اهالی منطقه پاسداران است. دلیل آن هم به گوشت باکیفیت آن برمی گردد و به تبع آن سطح قیمت کباب هایش از کبابی های دیگر بالاتر است.

  • تلفن: 02122977100
  • آدرس: میدان هروی، خیابان وفامنش، نبش کوچه امید شرقی، پلاک 11

آش دایی

در بین ده ها مغازه کفش فروشی خیابان سپهسالار، مغازه ای واقع شده است که مثل خود خیابان سپهسالار قدیمی و تاریخی بوده و به دایی معروف است. آش فروشی دایی تهران، از جمله محبوب ترین و برترین آش فروشی های مرکز است که حدود 50 سال پیش با مدیریت جناب آقای اصغر رضوان قمی، ملقب به دایی، تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین آش فروشی های مرکز به شمار میرود. معروفیت این مغازه آن قدر زیاد است که صفی طولانی همواره جلوی آن وجود دارد و آش هایش نیز همان اولین ساعات شب تمام می گردد. البته، خوردن آشی با برترین طعم و مزه، سختی ایستادن در صف را از یاد مشتریان می برد. تعداد مشتریان این آش فروشی در ماه مبارک رمضان نسبت به اوقات دیگر چند برابر می گردد و اگر در پی آش خوش طعم و عطر هستید، باید زودتر خود را به این مکان برسانید. اینجا یک رستوران سنتی است و علاوه بر آش، غذاهای سالم و ایرانی هم عرضه می نماید، به همین خاطر بعد از افطار می توانید در همین جا شام هم بخورید.

  • آدرس: تهران، خیابان جمهوری، بعد از چهارراه مخبرالدوله، نرسیده به خیابان ظهیرالاسلام و بهارستان

آش و حلیم پرملات

آش و حلیم پرملات در سال 1397 فعالیت خود را شروع کرد و با ارائه آش و حلیم های پرملات در نظر دارد، طعم به یادماندنی گذشته های دور را برای مشتریان خود زنده کند. این مجموعه همه روزه با ارائه انواع آش و حلیم نظیر آش شله قلمکار، آش رشته، آش جو، آش دوغ، شله زرد، حلیم، معجون حلیم، شیرحلیم، شوکو حلیم و شیر برنج آماده پذیرایی از مشتریان است.

  • تلفن: 02122563883
  • آدرس: تهران، چهارراه پاسداران و دولت، شماره 502
  • تلفن: 02122330048
  • آدرس: تهران، استاد حسن بنا، جنب مسجد امام علی، طبقه زیرزمین
  • وب سایت: pormalat.net

کبابی غدیر

کبابی غدیر تهران، یکی از معروف ترین و قدیمی ترین کبابی های مرکز بوده که در خیابان ستارخان واقع شده است، به طوری که همواره جلوی این کبابی به خصوص صبح های آدینه و برای حلیم های مخصوصش صف کشیده می گردد. کبابی غدیر علاوه بر سرو کباب های خوشمزه، با برترین و باکیفیت ترین حلیم ها نیز از اهالی تهران پذیرایی می نماید؛ حلیم هایی که فقط صبح های آدینه عرضه می گردد؛ اما در ماه رمضان این روال عوض می گردد و هر روز در زمان افطار حلیم در اختیار مشتریان قرار می گیرد. با توجه به حجم اهالی سفارشات این کبابی، برای سفارش حلیم مهمانی ها یا مرنام های افطاری خود باید از چند روز قبل سفارش دهید.

  • تلفن: 02166513962
  • آدرس: تهران، ستارخان، سه راه تهران ویلا، پلاک 399
منبع: کجارو / sarayeshiraz.com / mag.fidilio.com / iscanews.ir / برترین ها / nikousefat.ir

به "برترین آش و حلیم تهران برای افطار را از کجا تهیه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین آش و حلیم تهران برای افطار را از کجا تهیه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید