خبرنگاران نایب رئیس فدراسیون کونگ فو: باید به مسابقات المپیک آسیایی ورود کنیم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، رشت - خبرنگاران - نایب رئیس فداسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: یکی از اهداف مهم فدراسیون ، ورود رشته کونگ فو به مسابقات المپیک آسیایی است.

خبرنگاران نایب رئیس فدراسیون کونگ فو: باید به مسابقات المپیک آسیایی ورود کنیم

جعفر قدرتی روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار وبلاگ کاتالوگ در رشت اظهار کرد: مسئولان این فدراسیون با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان فدراسیون کونگ فو آسیا و کمیته ملی المپیک کوشیدند تا رشته کونگ فو در مسابقات المپیک آسیایی حضور یابد.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات کونگ فو گیلان در رشت حضور یافت، ادامه داد: کونگ فو در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد اما برای مطرح شدن در دنیا باید المپیکی گردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه کونگ فو نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط دنیا مخاطبان بسیاری دارد و یکی از برنامه های مهم فدراسیون نیز، برگزاری مسابقات آسیایی رشته توآی است تا با برگزاری رقابت ها، این رشته را به نام ایران در دنیا ثبت کنیم.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی اضافه نمود: البته قرار بود این رقابت ها در جزیره کیش برگزار گردد اما به دلیل کرونا و وقوع سیل، این مسابقات به تعویق افتاد و به محض فروکش کردن کرونا، این مسابقات را با حضور حداقل 90 کشور از قاره های مختلف دنیا برگزار خواهیم کرد.

قدرتی با بیان این که به منظور تائید و ثبت دنیای باید 45 کشور در این دوره حضور یابند گفت: در نظر داریم که با حضور 90 کشور این مسابقات را برگزار کنیم.

وی گفت: به هرحال ما تمام سعی و کوشش خود را به کار خواهیم بست تا این رقابت ها را با حضور حداکثری کشورها دنیا برگزار کنیم که در این راستا، هم اینک استان های فارس و گیلان درخواست میزبانی این رقابت ها را داده اند و امیدواریم که شرایط برگزاری این رقابت ها به زودی مهیا گردد.

وی به شرایط کونگ فو گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه گیلان از دیرباز در این رشته فعالیت بسیار مطلوبی داشته و همیشه یکی از قطب های برتر بوده و از سوی دیگر این استان از پیشکسوتان شایسته ای نیز برخوردار است و هم اینک هم، کونگ فوکاران بسیار شایسته ای در هر دو بخش بانوان و آقایان در این استان فعالیت دارند و همچنین گیلان از مربیان و داوران ارزنده ای نیز برخوردار است.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان اضافه نمود: انتخابات این هیات نیز در محیطی بسیار آرام و در شرایط مطلوبی برگزار گردید که در انتها، مجید مهروانی که چهار سال به عنوان رئیس این هیات فعالیت داشت، با کسب تمامی آرای ماخوذه، به مدت چهار سال دیگر به عنوان رئیس هیات کونگ فو گیلان انتخاب شد و امیدواریم که کونگ فو گیلان با جدیت و پشتکار بیشتر، رشد چشمگیرتری داشته باشد.

انتخابات ریاست هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان روز پنجشنبه در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان گیلان در رشت برگزار گردید که در نهایت ، مجید مهروانی با کسب 17 رای از 17 آرای ماخوذه، برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس هیات کونگ فو گیلان انتخاب شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نایب رئیس فدراسیون کونگ فو: باید به مسابقات المپیک آسیایی ورود کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نایب رئیس فدراسیون کونگ فو: باید به مسابقات المپیک آسیایی ورود کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید