فیلم، چگونه در 10 روز می توان یک بیمارستان 1000 تختخوابی ساخت؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، شهر ووهان، مرکز شیوع اخیر کورونا ویروس جدید، کار بلندپروازانه ساختن 10 روزه یک بیمارستان 1000 تختخوابی جدید برای درمان مبتلایان در این همه گیری را شروع نموده است.

فیلم، چگونه در 10 روز می توان یک بیمارستان 1000 تختخوابی ساخت؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از گاردین برای تسریع ساخت وساز، این بیمارستان با ساختمان های پیش ساخته در اطراف یک مجتمع تفریحی کارگران محلی، درون باغ های نزدیک یک دریاچه در حاشیه شهر برپا می گردد.

گرچه ساختن این بیمارستان در 10 روز بلندپروازانه به نظر می رسد، اما چین از لحاظ ساختن بیمارستان ها در مدتی کوتاه در پاسخ به بحران های عمده بهداشتی شهرت دارد. پکن در سال 2003 در هنگام شیوع سارز (نشانگان شدید حاد تنفسی ناشی از یک کورونا ویروس دیگر) 7000 کارگر در پکن بیمارستان شیائوتانگشان را در حومه شمالی پکن فقط در یک هفته ساختند.

مقامات شهر ووهان می گویند بیمارستان شیائوتانگ شان نیز که با ساختمان های پیش ساخته برپا شد، الگویی برای ساخت بیمارستان جدید در این شهر بوده است که در زمینی به وسعت 25000 متر مربع ساخته می گردد.

بیمارستانی که در پایتخت چین ساخته شد، دارای واحدهای ایزوله انفرادی بود که شبیه به ردیفی از کابین های کوچک به نظر می رسند. این بیمارستان در طول دو ماه یک هفتم همه بیماران مبتلا به سارز در چین را درمان کرد و رسانه های محلی آن را معجزه ای در تاریخ علم پزشکی نامیدند.

این بیمارستان کمتر از دو ماه بعد پس از اینکه ثابت شد که همه گیری سارز در چین فروکش نموده است، بسته شد.

ماشین های ساختمانی از جمله 35 ماشین خاکبردار و 10 بولدوزر پنجشنبه شب 23 ژانویه (3 بهمن) به محل ساخت وارد شدند با این هدف که تا دوشنبه 3 فوریه (14 بهمن) بیمارستان را تکمیل نمایند.

شرکت دولتی مهندسی ساخت چین، یکی از شرکت هایی که در ساخت این بیمارستان شرکت دارد، گفت بیش از 100 کارگر در محل دارد.

استفاده از ساختمان های موقتی پیش ساخته نه تنها باعث سرعت ساخت وساز می گردد، بلکه هزینه ها را پایین نگه می دارد.

ساختن این بیمارستان در هنگامی در ووهان آغاز شد که گزارش های حاکی از کمبود تخت های بیمارستانی طراحی شده برای مقابله با شیوع بیماری های عفونی در شهر منتشر شد.

بر اساس آخرین گزارش ها کوروناویروس جدید تا به حال دست 1372 نفر را آلوده نموده و باعث مرگ 41 نفر شده است. محدودیت های رفت وآمد در 15 شهر چین که جمعیتی 56 میلیون نفری را شامل می گردد، برای جلوگیری از گسترش ویروس اعمال شده است.

  • درباره کوروناویروس جدید چینی چه می دانیم؟

منبع: همشهری آنلاین

به "فیلم، چگونه در 10 روز می توان یک بیمارستان 1000 تختخوابی ساخت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، چگونه در 10 روز می توان یک بیمارستان 1000 تختخوابی ساخت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید