ماجرای افتتاحیه مجازی نمایشگاه مجازی کتاب چه بود؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب به صورت زنده برگزار نشد و بدون در نظر گرفتن لینک پشتیبان و ارائه پلتفرمی دیگر برای پخش زنده به صورت همزمان و عدم حضور رسانه های مختلف برگزار گردید.

ماجرای افتتاحیه مجازی نمایشگاه مجازی کتاب چه بود؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی وبلاگ کاتالوگ به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران؛ قرار بر برگزاری افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در ساعت 14، دوم بهمن و به صورت مجازی و از بستر پخش زنده آپارات بود. اما در زمان مقرر لینک اعلام شده کار نکرد و برنامه به صورت لایو برگزار نشد.

علی رغم اعلام زمان برای افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در زمان مقرر، هیچ لایوی در بستر ذکر شده، بخش پخش زنده آپارات، نبود؛ بنابراین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی در بستر مجازی به عرصه ظهور نرسید و در سکوت خبری و عدم حضور همه اهالی رسانه و صرفا با پوشش دهی خبری خبرگزاری کتاب که رسانه خانه کتاب است، با حضور یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی رمضانی (رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران)، رمضانعلی سبحانی فر (معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران)، حجت الله صیدی (مدیرعامل بانک صادرات ایران)، معاونان و مدیران دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و جمعی از مدیران و فعالان حوزه نشر، برگزار گردید. پس از پیگیری خبرنگار فرهنگی وبلاگ کاتالوگ از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، عنوان شد که مسئله اتفاق افتاده به علت خرابی و مشکل آپارات بوده است.

باتوجه به اینکه ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم و به راحتی به بستر های متنوعی برای برگزاری یک پخش زنده دسترسی داریم. انتظار می رود برای مراسمی مانند افتتاحیه یک رویداد فرهنگی بزرگ به وسعت کل کشور که به گفته خانه کتاب تحقق عدالت فرهنگی است وقت، انرژی و تمهیدات بیش تری پیشبینی شده باشد؛ و در صورت ناتوانی برگزاری یک پخش زنده آن هم در سرور های آپارات که پیچیدگی خاصی ندارد و با پیشبینی جایگزین و لینک پشتیبان می توان آن را مدیریت کرد، تعدم برطرف ایرادات و مسائل سرور و سایت نمایشگاه مجازی قبلی دور از انتظار نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ماجرای افتتاحیه مجازی نمایشگاه مجازی کتاب چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای افتتاحیه مجازی نمایشگاه مجازی کتاب چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید