واعظی: حق مردم است بدانند واکسن چگونه توزیع می گردد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه حق مردم است بدانند واکسن چگونه توزیع می گردد تاکید نمود وقتی واکسن کرونا وارد کشور شده براساس تصمیم گرفته شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید در اختیار مردم قرار گیرد.

واعظی: حق مردم است بدانند واکسن چگونه توزیع می گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی درباره شفافیت توزیع واکسن های وارداتی، و شرایط واکسن های فراوری داخلی کشور گفت: شفافیت در استفاده از واکسن هایی که الان در حال تزریق هستیم امر بسیار مهمی است و برای همین رییس جمهوری به وزارت بهداشت دستور داد به طور مرتب در این زمینه اطلاع رسانی کند.

وی با بیان اینکه حق مردم است که بدانند واکسن چگونه توزیع می گردد، افزود: وقتی واکسن کرونا وارد کشور شده بر اساس تصمیم گرفته شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: بر این اساس نخست کادر درمان باید از این واکسن استفاده نمایند. افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای هم در گروه دوم اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت سریعتر باید در این زمینه اطلاع رسانی کند، افزود: از آنجا که حجم واکسن های وارداتی تا به امروز چندان بالا نبود نمی توانستیم روزانه اطلاع رسانی کنیم اما وقتی تعداد بیشتر گردد مانند بقیه موارد روزانه اطلاع رسانی خواهد شد.

واعظی اعلام کرد: اولویت نخست ما این است تا فراوری داخلی انجام نشده، بتوانیم واکسن های مورد احتیاج را با تایید وزارت بهداشت خریداری کنیم و تحویل وزارت بهداشت دهیم و این وزارتخانه هم واکسن ها را بر اساس همان جدول رایگان به مردم تزریق کند.

وی ادامه داد: در کنار این قضیه متوجه دو اتفاق شدیم، بعضی در داخل می گویند که واکسن را در خیابان ناصرخسرو می خرند و از آن سو می گویند خانواده هایی به بعضی از کشورها می فرایند و دو سه هفته می مانند تا واکسن بزند که این کار درستی نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهوری توضیح داد: رییس جمهوری اجازه داد شرکت های خصوصی و بیمارستان ها با ارز نیمایی واکسن بیاورند و تحت نظارت وزارت بهداشت به همه افرادی که نمی خواهند صبر نمایند تا نوبتشان گردد این واکسن را تزریق نمایند. در این زمینه شرکت های دولتی و غیردولتی با ما تماس گرفتند.

واعظی راه دوم را فراوری واکسن خارجی در داخل عنوان نمود و گفت: راه دوم این است تا بعضی کشورهایی که از آنها واکسن می خریم و همکاری داشته ایم، واکسن مشترک با آن کشور را در داخل فراوری کنیم در این زمینه هم اقدامات خوبی اجرا شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری راه دیگر را فراوری واکسن داخلی عنوان و توضیح داد: بیش از یک سال است که دولت با همه امکانات اقتصادی، معنوی، فنی و علمی در خدمت فراوری نمایندگان واکسن است و امیدواریم همانطور که وعده دادیم تا آخر بهار و اوایل تابستان این واکسن ها به خط فراوری برسد و در داخل مورد مصرف قرار بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با فراوری واکسن ایرانی هم مشکل در داخل برطرف گردد و هم بتوانیم واکسن را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره اینکه آیا در سفر اخیر وزیر خارجه روسیه به تهران درباره فراوری واکسن روسی در ایران بحث و گفتگو شده است یا نه، گفت: وزیر امور خارجه روسیه هم در دیدار با رئیس جمهوری و هم در دیدار با وزیر امور خارجه گفت که دولت روسیه هم از تسریع در ارسال واکسن و هم شروع فراوری واکسن مشترک حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "واعظی: حق مردم است بدانند واکسن چگونه توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واعظی: حق مردم است بدانند واکسن چگونه توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید