چیز هایی که درباره گاو دریایی نمی دانستید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خبرنگاران: این غول های آرام نه تنها دوست داشتنی بلکه جذاب هم هستند. گاو های دریایی که گاهی خرس های تدی دریا هم نامیده می شوند زندگی بسیار خوبی را پشت سر می گذارند. آن ها بیشتر روزهایشان را صرف خوردن و خوابیدن می نمایند؛ و اگرچه جمعیت آن ها دیگر رو به کاهش نیست، اما هنوز در معرض خطر هستند و به حمایت انسان احتیاج دارند. در اینجا با حقایق جالبی درباره شاید شیرین ترین موجودات دریا آشنا می شوید.

چیز هایی که درباره گاو دریایی نمی دانستید

گاو های دریایی بزرگترین گیاهخواران هستند

وقتی می گوییم بزرگترین، منظورمان واقعا بزرگترین است: گاو های دریایی بزرگترین گیاهخواران کل اقیانوس ها هستند. آن ها حدود 590 کیلوگرم وزن و 4.3 متر طول دارند. اما بعضی می گویند وزن آن ها به بیش از 800 کیلوگرم هم می رسد.

سه نوع گاو دریایی مختلف در جهان وجود دارد و همه آن ها هر روز تقریبا معادل 10درصد از وزن بدنشان غذا می خورند. گاو های دریایی که در نزدیکی ایالات متحده زندگی می نمایند علف کاردک و برگ مانگرو می خورند. اما گاو های دریایی که در غرب آفریقا و آمریکای مرکزی زندگی می نمایند گاهی رژیم گیاهی خود را با ماهی و صدف تکمیل می نمایند.

گاو های دریایی هند غربی در واقع در آمریکا زندگی می نمایند

از سه نوع گاو دریایی، گونه ای که در ایالات متحده زندگی می نماید، گاو دریایی هند غربی نامیده می گردد. این گاو های دریایی در کارائیب، آمریکای مرکزی و مناطق ساحلی شمال آمریکای جنوبی هم یافت می شوند. این گونه دو زیرگونه دارد: گاودریایی فلوریدا که در ساحل فلوریدا و خلیج مکزیک زندگی می نماید و گاو دریایی آنتی که در آمریکای مرکزی و کارائیب یافت می گردد.

گاو دریایی هند غربی، بزرگترین گونه گاو های دریایی است. بدن آن ها به رنگ قهوه ای - خاکستری، پوزه آن ها کاملا پهن است و سبیل زیادی دارند. آن ها دُم تختی دارند که شبیه پارو است.

آفریقا هم گاو دریایی دارد

نوع دیگری از گاو دریایی، گاو دریایی آفریقایی است. آن ها شبیه به گونه هند غربی هستند، اما پوزه هایشان کندتر است. از این گونه فقط 10هزار عدد وجود دارد به همین دلیل آسیب پذیر به شمار می آیند. گاودریایی آفریقایی در کشور هایی مثل غنا، نیجریه و سنگال یافت می گردد.

همه گاو های دریایی در آب شور زندگی نمی نمایند

گاوهای دریایی آمازون کوچکترین گونه گاو های دریایی هستند که طولشان تنها به 3 متر و وزن آن ها به 500 کیلوگرم می رسد. پوست آن ها برخلاف سایر گاو های دریایی صاف است و ناخن ندارند. آن ها در آب های شیرین رودخانه آمازون و اطرافش زندگی می نمایند.

گاو های دریایی بستگان عجیبی دارند

فیل دریایی از بستگان نزدیک گاو هایی دریایی است که احتمالا با دیدن آن خودتان حدس می زنید. نیمه جلویی فیل دریایی شباهت زیادی به گاو دریایی دارد، اما دم آن شبیه به دلفین است. فیل های دریایی در آب های اطراف مصر، کنیا، سریلانکا، سراسر اقیانوس هند تا کشور های آسیایی مثل تایلند و فیلپین و تا جنوب استرالیا یافت می شوند.

گاو های دریایی بستگان زمینی هم دارند. باور کنید یا نه، فیل ها و خرگوش های صخره، عموزاده های گاو های دریایی به شمار می آیند.

اولین پری های دریایی در واقع گاودریایی بودند

افسانه پری دریایی احتمالا از گاو های دریایی ریشه گرفته است. پری های دریایی شخصیت های داستانی و افسانه ای بودند که قدمتشان حداقل به ادیسه هومر می رسد که در قرن هجدهم پیش از میلاد نوشته شده است. بسیاری از افراد فکر می کردند که این موجودات دریایی عجیب واقعا پری دریایی هستند. کریستوفر کلمب اولین سند مکتوب از مشاهده یک گاو دریایی را دارد، که فکر می کرد سه پری دریایی باشند. او در در سال 1943 نوشته است: آن ها آن قدر که گفته می گردد زیبا نیستند

کارشناسان معتقدند که او سر گاو های دریایی را دیده بوده است.

گاو های دریایی چربی ندارند

گاو های دریایی در آب های کم عمق و آرام، از جمله اقیانوس ها، رودخانه ها، خور ها و حتی کانال ها زندگی می نمایند. برخلاف بسیاری از پستانداران دریایی، مثل دلفین و نهنگ، گاو های دریایی هیچ چربی ندارند که از آن ها در برابر سرما محافظت کند. آن ها سرما و دمای زیر 20 درجه سانتیگراد را دوست ندارند و در چنین محیطی دچار استرس و هیپوترمی می شوند.

گاو های دریایی برای تعطیلات زمستانی به فلوریدا می روند

از آنجا که گاوهای دریایی سرما را دوست ندارند، در زمستان مهاجرت می نمایند. گاو های دریایی وحشی ایالات متحده از شمال تا ماساچوست و از غرب تا تگزاس مهاجرت می نمایند. آن ها در کارولینای جنوبی، جورجیا و آلاباما هم دیده شده اند. اما خانه مورد علاقه آن ها فلوریدا است. بعضی از آن ها تمام طول سال در فلوریدا زندگی می نمایند و هزاران گاو دریایی هم در زمستان به آب های گرم فلوریدا مهاجرت می نمایند.

این ها بزرگترین تهدید برای گاو های دریایی هستند

بزرگ ترین تهدید برای گاو های دریایی نابودی زیستگاهشان است. از بین رفتن زیستگاه ها ناشی از ایجاد تالاب برای استفاده های انسانی، تغییرات آب و هوا، رشد جلبک های سمی و آلودگی است. گاو های دریایی همچنین در مناطق کوچک و در تجهیزات ماهیگیری به دام می افتند. آن ها نمی توانند خیلی سریع شنا نمایند بنابراین نسبت به حرکت قایق های سریع هم آسیب پذیر هستند.

منبع: rd

منبع: برترین ها

به "چیز هایی که درباره گاو دریایی نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیز هایی که درباره گاو دریایی نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید