کاخ سفید از صدور بیانیه ضد روسی منع شد!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، آسوشیتدپرس در مطلبی به تناقض گویی دولت ترامپ درباره منشا حملات سایبری علیه نهادها و وزارتخانه های آمریکا پرداخت و به نقل از یک منبع مطلع نوشت: بعد از ظهر روز آدینه، کاخ سفید آماده بود تا در بیانیه ای، روسیه را به عنوان بازیگر اصلی حملات هکری معرفی کند حال آنکه در دقیقه آخر به آنها گفته شد که دست نگه دارند.

کاخ سفید از صدور بیانیه ضد روسی منع شد!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، این در حالی است که از بعد از ظهر آدینه تا صبح شنبه، دولت واشنگتن 2 اظهارنظر کاملاً متفاوت درباره عوامل پشت پرده حملات سایبری علیه نهادها و وزارت خانه های آمریکا، ارائه کرد.

در خصوص اول، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: کاملاً روشن است روسیه پشت پرده حمله گسترده سایبری به مراکز مختلف ایالات متحده واقع شده است.

در خصوص دوم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توئیت زد: روسیه تنها کشوری است که رسانه های جریان اصلی درباره آن حرف می زنند؛ زیرا به دلایل مالی از بحث درباره اینکه می تواند کار چین باشد، واهمه دارند (که امری احتمال دارد).

اینکه آیا پمپئو پیش از بیان اظهارات ضدروسی خود، در جریان تغییر موضع کاخ سفید قرار گرفته بود یا خیر، معین نیست. اما در حال حاضر، مقامات دولت واشنگتن با این سردرگمی روبرو هستند که چطور باید تناقض گویی ترامپ و وزیر خارجه آمریکا را توجیه نمایند.

مسئله آن است که طی یک هفته گذشته، رسانه های آمریکایی هم با استناد به گفته های کارشناسان امنیت سایبری، انگشت اتهام را از بابت حملات هکری به سمت روسیه نشانه گرفته اند و این نخستین بار است که اسم چین به عنوان مظنون اصلی مطرح می گردد.

این احتمال وجود دارد که ترامپ با توجه به اینکه جو بایدن نامزد پیروز در انتخابات 2020 را عامل نفوذی چین می داند؛ به دنبال آن است تا تهدید سایبری را به یک فرصت انتخاباتی تبدیل کند.

او بعد از نسبت دادن حملات سایبری به دولت پکن، در پیغام توئیتری دیگری مدعی شد: ممکن است آنها ماشین های رأی گیری مُضحک ما را نشانه گرفته باشند. الان واضح است که من برنده انتخاباتم، این شرمساری عظیم تری برای آمریکا است.

ادعاها علیه روسیه و چین در حالی است که آنها بارها هشدار داده اند که این قبیل اتهامات در راستای تسویه حساب احزاب داخلی آمریکا مطرح می گردد و آنها دوست ندارند بخشی از بازی سیاسی دولت واشنگتن باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاخ سفید از صدور بیانیه ضد روسی منع شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید از صدور بیانیه ضد روسی منع شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید