کاهش چشمگیر برداشت گندم در بهمئی نسبت به پارسال

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، رئیس اداره جهاد کشاورزی بهمئی گفت: 4 هزارتن گندم و جو از مزارع دیم این شهرستان برداشت شد.

کاهش چشمگیر برداشت گندم در بهمئی نسبت به پارسال

به گزارش از ، رضا راهدار بهمئی رئیس اداره جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه، گندم آفتاب، کوهدشت، سیاه ریشک و جو ایذه و بومی محلی بیشترین ارقام کِشت شده در این شهرستان است گفت: پارسال 14 هزار تن جو و گندم از زمین های شهرستان بهمئی برداشت شد که این مقدار سال جاری کاهش چشمگیری یافته و در سال جاری 4 هزار تن گندم و جو از سطح 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهمئی برداشت شد.

راهدار بهمئی با بیان اینکه، در سال زراعی جاری به علت کم بارشی و خشکسالی خسارات سنگینی به کشت های شهرستان اعم از زراعی و باغی وارد شده است گفت: شرایط آب و هوایی سال جاری بسیار حساس است، بنابراین بهره برداران کشاورزی باید در خصوص کشت های بهاره بسیار با احتیاط عمل نمایند و به هیچ اسم دنبال کشت محصولات آب دوست نباشند.

او با بیان اینکه، افت منابع آبی و فقر مراتع در پی کاهش شدید بارندگی ها تنها بخشی از مسائل خشکسالی هاست گفت: شرایط آبی سال جاری بسیار حساس و شنماینده است و بهره برداران بخش کشاورزی در خصوص کشت های مختلف باید کاملاً با احتیاط اقدام نموده و به هیچ اسم مانند سال های گذشته عمل ننمایند.

راهدار بهمئی کشت نکردن محصولات آب دوست و کاهش دادن سطح کشت های بهاره را از عوامل مؤثردر عبور از بحران کم آبی ذکر کرد و از کشاورزان خواست که برای بیمه اراضی کشاورزی خود اقدام نمایند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش چشمگیر برداشت گندم در بهمئی نسبت به پارسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چشمگیر برداشت گندم در بهمئی نسبت به پارسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید