اتحادیه اروپا باید از منافع خود در مذاکرات برگزیت دفاع کند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، رئیس شورای اروپا بر دفاع از منافع اتحادیه اروپا در مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از این اتحادیه تاکید نموده است.

اتحادیه اروپا باید از منافع خود در مذاکرات برگزیت دفاع کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد تاسک رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه در سخنانی تاکید نمود: تا زمانی که لندن رسما فرایند خروج از اتحادیه اروپا را شروع نکند، هیچ مذاکره ای با بریتانیا انجام نمی گردد و اتحادیه اروپا باید در این مذاکرات از منافع خود دفاع کند.

تاسک در ادامه توضیح داد: رهبران 27 کشور اروپایی قصد دارند 16 سپتامبر بدون حضور بریتانیا در اسلواکی نشست خود را برگزار نمایند و این نشست متمرکز بر مساله امنیت و بحران مهاجرت خواهد بود.

وی پس از ملاقات و مصاحبه با نخست وزیر لوکزامبورگ، اضافه نمود: در نشست براتیسلاوا شرایط اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا مورد آنالیز قرار خواهد گرفت ولی درباره راهبرد مذاکراتی اتحادیه اروپا با بریتانیا بحث و گفتگو نخواهد شد.

تاسک گفت: موضع ما کاملا روشن است؛ هیچ مذاکره ای با بریتانیا پیش از اعلام رسمی شروع فرایند خروج این کشور از اتحادیه اروپا، انجام نخواهد شد.

رئیس شورای اروپا تاکید نمود: اصول اساسی در پیمان های اروپایی اشاره شده است. اتحادیه اروپا باید از منافع کشورهایی که می خواهند در کنار یکدیگر باشند حمایت کند نه منافع یک کشور که قصد خروج از اتحادیه را گرفته است.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا رسما اعلام نموده است که فرایند خروج از اتحادیه اروپا را حداقل تا اوایل سال آینده اعلام نخواهد کرد.

52 درصد مردم بریتانیا در همه پرسی که 23 ژوئن برگزار گردید، خواهان خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت نموده اند.

فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی شروع خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، فرایند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا شروع می گردد.

منبع: تسنیم

به "اتحادیه اروپا باید از منافع خود در مذاکرات برگزیت دفاع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا باید از منافع خود در مذاکرات برگزیت دفاع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید