استفاده از کپسول دوربین دار برای تشخیص سرطان روده عظیم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سازمان ملی بهداشت انگلیس از توزیع 11 هزار کپسول حاوی دوربین برای تشخیص سرطان روده عظیم در این کشور اطلاع داد.

استفاده از کپسول دوربین دار برای تشخیص سرطان روده عظیم

به گزارش وبلاگ کاتالوگ از ایرنا، سازمان ملی بهداشت انگلیس برای تشخیص سرطان روده، روش جدیدی را جایگزین کولونوسکوپی و اندوسکوپی می نماید. در این روش بیماران دوربین های کوچکی را که در داخل کپسول جاسازی شده اند، می بلعند.

این کپسول ها در راستا رسیدن به روده عظیم می توانند از تومورهای موجود در دستگاه گوارش تصویربرداری نمایند. هم اکنون این کپسول ها میان 11 هزار نفر از افرادی که مشکوک به سرطان روده هستند، توزیع شده است و این افراد می توانند در مدت چند ساعت نتیجه آزمایش خود را ببینند.

این زمان انتظار چند ساعته در مقایسه با زمان انتظار شش هفته ای روش های قبلی، تحولی عظیم در کشف سرطان روده محسوب می گردد.

مدیر بخش سرطان سازمان ملی بهداشت انگلیس ابراز امیدواری نموده است که این روش به نجات جان بیماران بیشتری یاری کند. در حال حاضر سرطان روده دومین سرطان کشنده در انگلیس است.

سرطان روده عظیم که همچنین به نام های سرطان کولون یا سرطان رکتوم نیز شناخته می گردد، به رشد سلول های سرطانی در کولون یا رکتوم (بخشی از روده عظیم) گفته می گردد. این بیماری به دلیل رشد غیرطبیعی سلول ها اتفاق می افتد که می توانند به بافت های دیگر بدن حمله نمایند یا در آن ها تکثیر یابند. نشانه ها و علائم این بیماری می تواند شامل مواردی همچون خون در مدفوع، تغییر در حرکات روده، کاهش وزن و خستگی همیشگی باشد.

بسیاری از سرطان های روده عظیم به دلیل عوامل ناشی از سبک زندگی و افزایش سن ایجاد می شوند و تعداد کمی از موارد به خاطر اختلالات ژنتیکی ارثی اتفاق می افتند.

عوامل خطر شامل نوع رژیم غذایی، چاقی، سیگار کشیدن و نداشتن فعالیت جسمی کافی است. عوامل مرتبط با رژیم غذایی که خطر این بیماری را افزایش می دهند، شامل گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده و همچنین مصرف زیاد الکل است.

منبع: جام جم آنلاین

به "استفاده از کپسول دوربین دار برای تشخیص سرطان روده عظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از کپسول دوربین دار برای تشخیص سرطان روده عظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید