اولین بتای عمومی اندروید 12 راهی کدام گوشی ها می گردد؟

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، شب گذشته در مراسم افتتاحیه کنفرانس گوگل I/O 2021، اولین نسخه بتای عمومی اندروید 12 رسما معرفی گردید. مطابق معمول، گوشی های پیکسل اولین گوشی هایی هستند که می توانند این نسخه را دریافت نمایند. با این حال، شرکت های دیگری هم در این زمینه دست به کار شده اند و بعضی از گوشی های آن ها می توانند از این نسخه بهره مند شوند.

اولین بتای عمومی اندروید 12 راهی کدام گوشی ها می گردد؟

گوشی های گوگل پیکسل سازگار با بتای عمومی اندروید 12

یکی از مهم ترین دلایل خرید گوشی های گوگل پیکسل همین به روزرسانی نرم افزاری سریع آن ها است. با این حال، بعضی از این گوشی ها دیگر نسخه بتای اندروید 12 را دریافت نخواهند کرد. روی هم رفته به غیر از اولین گوشی پیکسل و بعلاوه پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، باقی گوشی های این شرکت می توانند بتای عمومی اندروید 12 را دریافت نمایند.

ایسوس

رابط کاربری Zen UI ایسوس شباهت زیادی به اندروید خام دارد و بنابراین کاربران زیادی انتظار داشتند که تعداد زیادی از گوشی های این شرکت با نسخه بتای اندروید 12 سازگار باشند. اما متاسفانه باید بگوییم که فقط گوشی ایسوس ذن فون 8 با این نسخه سازگار است و با توجه به اینکه فقط به صورت محدود راهی بعضی بازارها شده، عملا بیشتر کاربران ایسوس نمی توانند از این قابلیت بهره مند شوند. باید خاطرنشان کنیم که گوشی ایسوس ذن فون 8 فلیپ با این نسخه سازگار نیست و فقط مدل استاندارد از این مزیت بهره می برد.

ویوو / iQOO

برند iQOO در ابتدا یکی از زیرمجموعه های ویوو بود که در نهایت از آن جدا شد و در حال حاضر به اسم یک برند مستقل فعالیت دارد. اما به نظر می رسد این خبر به دست گوگل نرسیده و نام iQOO را به اسم زیرمجموعه ویوو در لیست خود قرار داده است. در هر صورت تنها گوشی iQOO یا ویوو که این نسخه اندروید را دریافت می نماید، iQOO 7 Legend است. این گوشی مدتی قبل راهی بازار هند شد و کاربران آن حالا می توانند نسخه بتای اندروید 12 را بر روی آن نصب نمایند.

نوکیا / HMD Global

شرکت HMD Global سازنده گوشی های نوکیا است و تقریبا تمام این گوشی ها از رابط کاربری نزدیک به اندروید خام بهره می برند. بنابراین کاربران انتظار داشتند که حداقل چند گوشی این شرکت در بین واجدان شرایط دریافت بتای عمومی اندروید قرار داشته باشند که متاسفانه فقط یک گوشی نوکیا در این لیست دیده می گردد. نکته قابل توجه این است که این گوشی هنوز راهی بازار نشده است.

این گوشی نوکیا X20 نام دارد که ماه گذشته معرفی گردید و گفته می گردد ماه جاری میلادی راهی بازارهای اروپایی می گردد. بعلاوه حتی اگر این گوشی را هم خریداری کنید، فعلا نمی توانید نسخه بتای اندروید 12 را بر روی آن نصب کنید. طبق لیست گوگل، این گوشی در نیمه دوم 2021 این نسخه را دریافت خواهد نمود. به عبارت دیگر، احتمالا زمانی که نسخه نهایی اندروید 12 منتشر می گردد، نوکیا X20 تازه می تواند نسخه بتای این سیستم عامل را دریافت کند.

وان پلاس

وان پلاس از جمله شرکت هایی است که در زمینه ارائه نسخه های نو اندروید سرعت عمل بالایی دارد. سال جاری هم وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو می توانند نسخه بتای اندروید 12 را نصب نمایند و این یعنی کاربران وان پلاس 9R و سری وان پلاس 8 از این قابلیت بهره مند نخواهند شد.

اوپو

اوپو هم از جمله شرکت هایی است که بتای عمومی اندروید 12 را فقط برای یکی از گوشی های خود یعنی اوپو فایند ایکس 3 پرو ارائه می دهد. متاسفانه باقی گوشی های این شرکت واجد شرایط دریافت این نسخه محسوب نمی شوند.

ریلمی

ریلمی هم فقط برای یکی از گوشی های خود به نام ریلمی GT این نسخه را ارائه می دهد. باید خاطرنشان کنیم این گوشی در حال حاضر فقط برای بازار چین عرضه شده و این یعنی کاربران چینی دارای این گوشی می توانند اولین نسخه بتای اندروید 12 را نصب نمایند. البته این شرکت اعلام نموده که در ماه جاری ریلمی GT راهی بازارهای جهانی می گردد و کاربران کشورهای مختلف می توانند این گوشی مجذوب کننده را خریداری نمایند.

شارپ

دو روز قبل شرکت شارپ با معرفی اولین گوشی اندرویدی مجهز به سنسور دوربین 1 اینچی سروصدای زیادی راه انداخت. اگرچه نام این شرکت در لیست مربوط به نسخه بتای اندروید 12 واقع شده است، اما معلوم نیست که کدام گوشی های این شرکت واجد شرایط هستند و تاریخ عرضه آن ها هم اعلام نشده است. بنابراین احتمالا به زودی جزئیات بیشتری در این مورد اعلام خواهد نمود.

TCL

شرکت TCL بعد از مدت ها انتظار اولین گوشی های مبتنی بر برند خود را راهی بازار کرد. اما TCL هم مانند بسیاری از شرکت های موجود در این لیست ترجیح داده که بتای اندروید 12 را فقط برای یکی از گوشی های خود به نام TCL 20 Pro عرضه کند.

تکنو

تکنو برند معروفی نیست اما گوشی های این شرکت در بعضی بازارها هواداران زیادی دارند. برای هواداران این برند باید بگوییم که گوشی تکنو Camon 17 می تواند اولین بتای اندروید 12 را دریافت کند. لازم به ذکر است این گوشی هنوز به طور گسترده راهی بازارهای موردنظر این شرکت نشده است.

شیائومی

برخلاف بسیاری از شرکت ها، شیائومی نسخه بتای اندروید 12 را محدود به یک گوشی ننموده و در عوض 4 گوشی شیائومی می توانند این نسخه را دریافت نمایند. البته هر 4 گوشی عضو یک خانواده هستند. طبق اعلام گوگل، گوشی های شیائومی می 11، می 11 اولترا، می 11i و می 11X واجد شرایط دریافت این نسخه اندروید هستند.

ZTE

در نهایت باید به برند چینی ZTE اشاره کنیم که فقط یک گوشی Axon 30 Ultra در لیست گوشی های سازگار با اولین نسخه بتای عمومی اندروید 12 دیده می گردد. این گوشی پرچم دار هنوز راهی بسیاری از بازارها نشده و بنابراین فقط کاربران محدودی می توانند از این مزیت بهره مند شوند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اولین بتای عمومی اندروید 12 راهی کدام گوشی ها می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین بتای عمومی اندروید 12 راهی کدام گوشی ها می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید