تحریم های تازه انگلیس علیه سه نهاد دولتی در میانمار

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، انگلیس سه نهاد دولتی میانمار را با ادعای تامین بودجه برای دولت نظامی این کشور و اجرای دستورات دولتی تحریم کرد.

تحریم های تازه انگلیس علیه سه نهاد دولتی در میانمار

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ، دولت انگلیس روز دوشنبه در تداوم دخالت در امور میانمار، سه نهاد این کشور را به فهرست تحریم های خود اضافه نمود.

به گزارش خبرگزاری رویترز دو شرکت دولتی و شورای موسوم به شورای مدیریت دولتی که وظایف محوله از سوی دولت میانمار را برعهده دارد، در فهرست تحریم های جدید انگلیس قرار گرفتند. انگلیس مدعی شده که این دو شرکت دولتی بودجه نظامی را برای حکومت نظامی میانمار تامین می نمایند و شورای مدیریت دولتی نیز مسئول تضعیف دموکراسی در میانمار است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت، کنار متحدان خود شرکت های مرتبط با حکومت نظامی میانمار را تحریم می کنیم و این اقدام ها امور اقتصادی این رژیم را هدف قرار می دهد.

ارتش میانمار اول فوریه 13 بهمن گذشته ، آنگ سان سوچی و دیگر مقام های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواهان آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

کشورهایی از قبیل چین و روسیه ضمن محکوم کردن کشتار غیر نظامیان، به کشورهای غربی به ویژه آمریکا هشدار داده اند که در امور داخلی میانمار دخالت نکند. اخیرا نیز سران کشورهای عضو گروه آسه آن بر سر راهکار بحران میانمار از جمله آزادی زندانیان سیاسی، آغاز گفت وگوهای طرفین و سرانجام یافتن خشونت ها به توافق رسیدند.

در این نشست که به میزبانی کشور اندونزی و در شهر جاکارتا برگزار گردید، رئیس دولت کودتای میانمار نیز حضور یافت. جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی پس از سرانجام این نشست گفت، دموکراسی باید به میانمار بازگردد و خشونت علیه شهروندان سرانجام یابد.

انجمن حمایت از زندانیان سیاسی میانمار (AAPP) اعلام نموده که از زمان آغاز کودتا تا به امروز 850 نفر در جریان اعتراضات کشته شده اند. گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار نیز اخیرا نظامیان در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تحریم های تازه انگلیس علیه سه نهاد دولتی در میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های تازه انگلیس علیه سه نهاد دولتی در میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید