اخبار اقتصادی

وزیر نفت: قطعی گاز نداریم اما مردم در مصرف صرفه جویی نمایند

تهران (پانا) - وزیر نفت با دعوت مردم به مصرف بهینه گاز اعلام نمود که با کوشش همکاران در هیچ کدام از استان های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه رو نیستیم.

27 اردیبهشت 1401

برترین آش و حلیم تهران برای افطار را از کجا تهیه کنیم؟

شهروندان تهرانی می توانند آش و حلیم را در رستوران های معروفی نظیر نیکوصفت، سیدمهدی و پسران و دارچین امتحان نمایند، به خصوص در ماه رمضان و هنگام افطار که هواداران زیادی دارد.

17 اردیبهشت 1401

پیامک برای سال آینده گران می گردد

نمایندگان مجلس در آنالیز های بودجه ای خود مصوب کردند بهاء پیامک برای سال آینده 30 ریال افزایش پیدا کند.

14 اردیبهشت 1401

قطار شهری به یک زخم بر چهره کرمانشاه تبدیل شده

شهردار کرمانشاه از انباشت عقب افتادگی در شهر اطلاع داد و اضافه کرد: برای توسعه و تبدیل کرمانشاه به یک کلانشهر واقعی کارهای زیادی باید انجام گیرد.

13 اردیبهشت 1401

مصوبه مجلس برای خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس مقرر کردند که خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام شده حسابرسی شده و با احتساب هزینه سوخت نیروگاه مذکور صورت گیرد.

11 اردیبهشت 1401

ساخت موشک سرنشین دار از طریق دانمارکی ها

تهران (پانا) - یک گروه 50 نفری از کارکنان داوطلب یک شرکت هوافضای دانمارکی می خواهند خودشان اقدام به ساخت یک موشک سرنشین دار برای ارسال به مدار زمین کنند و یک نفر را با آن به فضا بفرستند.

8 اردیبهشت 1401

62درصد ظرفیت سدها خالی است، افزایش یک درصدی ذخایر آبی سدها با بارش های اخیر

اندازه پرشدگی سد های کشور در حدود یک هفته پیش 37درصد بود و بارش های اخیر که در بعضی منطقه ها کشور تبدیل به سیلاب شد، موجب افزایش یک درصدی ذخایر آب سد های کشور شده است؛ به طوری که در زمان حاضر 38درصد ظرفیت مخازن سد های کشور پر و 62درصد این ظرفیت خالی است. ...

6 اردیبهشت 1401

درخواست مربی تیم ذوب آهن از رئیسی برای ورود به فساد فوتبال

به گزارش خبرنگاران، مهدی تارتار عصر جمعه در نشست خبری بعد از مصاف با پیکان که با باخت تیمش همراه بود، گفت: با اتفاقاتی که در بازی افتاد حضور در کنفرانس برایم خیلی سخت شد واقعاً نمی دانم در این شرایط چه چیزی باید بگویم.

5 اردیبهشت 1401

ماجرای افتتاحیه مجازی نمایشگاه مجازی کتاب چه بود؟

افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب به صورت زنده برگزار نشد و بدون در نظر گرفتن لینک پشتیبان و ارائه پلتفرمی دیگر برای پخش زنده به صورت همزمان و عدم حضور رسانه های مختلف برگزار گردید.

4 اردیبهشت 1401

نحوه اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن تعیین شد

نحوه اعطای تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه است.

2 اردیبهشت 1401

زارع پور خبر داد: ورود نخستین استارتاپ به بورس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام خبر عملی شدن وعده ورود استارتاپ ها به بازار سرمایه تأکید کرد که در آستانه صدمین روز استقرار دولت نام نخستین استارت آپ ایرانی بر تابلوی فرابورس نقش خواهد بست.

28 فروردین 1401

چرا با وجود شیوع گسترده کرونا موزه های کشور هنوز تعطیل نشده اند؟

در حالی که شیوع کرونا باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و بسیاری از مکان های عمومی و... شده است؛ اما هنوز خبری از تعطیلی موزه های کشور نیست.

18 فروردین 1401

کلیات بودجه 1401 تصویب شد

در جلسه علنی امروز کلیات لایحه بودجه 1401 با 174 رای موافق، 76 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع تصویب شد. در ابن جلسه رئیس جمهوری از کلیات لایحه بودجه 1401 و از حذف ارز ترجیحی دفاع کرد.

12 اسفند 1400

تغذیه و خوابگاه دانشجویی، مهمترین دغدغه بر سر راه بازگشایی دانشگاه ها ، تسهیلاتی که صندوق رفاه در نظر گرفته

بر اساس تاکیدات و مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشائی مراکز آموزش عالی، وزارت علوم گفت که دانشگاه ها از بهمن ماه حضوری خواهند بود و تمامی آموزش ها به صورت حضوری انجام می شود.

9 اسفند 1400

برگزاری نخستین همایش منطقه ای مردم شناسی غرب کشور در ایلام

یکشنبه، 9 اردیبهشت، در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نخستین همایش منطقه ای مردم شناسی غرب کشور در ایلام در 13 محور اجرا شد.

9 اسفند 1400

چه معیارهایی در انتخاب ایده ها نقش بازی می نمایند؟

بهتر است که همیشه ایده های نو را براساس چند معیار (به لحاظ تجربی، حداقل پنج معیار) مورد ارزیابی قرار دهیم.اگر یک ایده تنها به وسیله یک معیار مورد پذیرش قرار نگرفت؛ اما در ارزیابی با سایر معیارها امتیاز خوبی به دست آورد، این ایده همچنان دارای امتیاز نسبتا...

7 اسفند 1400

ساخت نیروگاه 913 مگاواتی غدیر در لامرد شروع شد

خبرنگاران/فارس با حضور سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت احداث نیروگاه 913 مگاواتی سیکل ترکیبی غدیر انرژی در شهرستان لامرد شروع شد.

6 اسفند 1400

اولین زن موسس مدرسه هوانوردی: صنعت هوانوردی ایران گران و مردانه است

اولین زن مؤسس مدرسه هوانوردی در ایران گفت: وقتی پرواز می کردم درخواست یک حرکتی را کردم که در یک حرکت ناگهانی ارتفاعم را کم کردم و دوباره بالا رفتم؛ در آن لحظه چشمانم سیاهی رفت، اما از آن به بعد دیگر ترسی از ارتفاع نداشتم.

3 اسفند 1400

مدیریت تعاملی با رعایت خط قرمزها در دستور کار باشد، نگاه به سرمایه گذاری باید تغییر کند

استاندار فارس با بیان اینکه فرمانداران باید با رعایت خط قرمزها، رویکرد مدیریت تعاملی را دنبال نمایند، بر لزوم تغییر نگاه به سرمایه گذاری را متذکر شد.

30 بهمن 1400

استفاده گمرک از پرنده های بدون سرنشین ایرانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، میثم میرزایی فرد مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در مورد سیستم هوشمند نظارت بر تجارت خارجی گمرک با استفاده از پرنده های بدون سرنشین گفت: این طرح شامل پرنده بدون سرنشین در محیط های گمرکی است که کار تصویربرداری...

26 بهمن 1400
تعداد: (218)