خیره کننده ترین خودرو های الکتریکی که وارد بازار می شوند را بشناسید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تقاضا برای خودرو های الکتریکی با بحران رو به رو شد. دلیل آن کووید 19 و شیوع آن در سراسر دنیا بود که سبب زمین گیری اقتصاد شد. طبیعتاً صنعت خودرو نیز از آسیب های آن مصون نماند. در حالی که تقاضا برای خودرو های الکتریکی کم شد، ویروس کرونا اما پیروز نشد که در کار تولیدکنندگان وسایل نقلیه الکترونیکی (EV) خللی وارد کند.

خیره کننده ترین خودرو های الکتریکی که وارد بازار می شوند را بشناسید

وبلاگ کاتالوگ - وب سایت کانزامرریپورت در گزارشی تاکید نموده است که رکورد فراوری خودرو های الکتریکی با راهی شدن 100 وسیله نقلیه الکترونیک به بازار تا سال 2024 شکسته خواهد شد. اقبال به خودرو های الکتریکی روندی صعودی را طی خواهد نمود.

این لیست صدتایی شامل خودروهای سواری و پیکاپ هایی می گردد که منبع اصلی تامین انرژی آنان نیروی الکترونیکی است. عرضه مدل های جدید برقی، خبر خوبی برای مشتریانی است که به دنبال خودروهایی با سوختی جایگزین سوخت های فسیلی می گردند. در ادامه به بعضی از خیره نماینده ترین خودرو های برقی که به زودی راهی بازار می شوند می پردازیم:

آئودی Q4 E-Tron

این خودرو الکتریکی بر اساس پلت فرم MEB فولکس واگن ساخته شده است.

آئودی در اواخر سال جاری مدل E-Tron را توسعه و مدل Q4 E-Tron را به بازار معرفی می کند. این خودرو از نظر اندازه و ابعاد با تسلا مدل Y و ولوو XC40 رقابت خواهد نمود. گرچه مسافتی که این خودرو بدون شارژ مجدد می تواند طی کند به طور رسمی اعلام نشده اما برآوردها نشان می دهد که محدوده رانندگی Q4 E-Tron تقریبا 280مایل است.

این میزان بر اساس استاندارد های اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی کمتر از تسلا مدل Y است. تخمین زده می گردد که قیمت این خودرو 45 هزار دلار باشد و اواخر 2021 وارد بازار گردد. آئودی Q4 E-Tron با فولکس واگن هم خانواده است. این خودرو بر اساس پلت فرم MEB فولکس واگن ساخته شده است.

آئودی E-Tron GT

این خودرو الکتریکی قادر است سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت را در 1/ 3 ثانیه طی کند.

جدیدترین مدل پیشرو آئودی، E-Tron GT است. چارچوب معماری این خودرو الکتریکی بر اساس پورشه تایکان است. این خودروی برقی زیر نظر گروه ولکس واگن، یکی از عظیم ترین خودروسازان دنیا ساخته شده است.

E-Tron GT در طراحی و سیستم انتقال قدرت به تایکان نزدیک است. اما طراحی تجهیزات آن کاملا بر اساس استاندارد های آئودی است. خروجی ترکیبی موتورهای جلو و عقب 637 اسب بخار است . بنا به ادعای آئودی این خودرو قادر است سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت را در 1/ 3 ثانیه طی کند.

حداکثر سرعت این خودرو 155 مایل بر ساعت است. تخمین زده می گردد که قیمت آن 75 هزار دلار تمام گردد. این خودرو به زودی و در تابستان 2021 وارد بازار می گردد.

BMW i4

ب ام و eDrive40 خودرو الکتریکی جدید این کمپانی است که با 335 اسب بخار قدرت برد 300 مایلی دارد.

این اتومبیل گرچه یک خودروی برقی معمولی است اما بر جذابیت خودروهای برقی پیشین BMW افزوده است. در حال حاضر دو نسخه از این خودرو در دسترس است. پیش بینی می گردد که قیمت آنها بین 55تا 66هزار دلار مشخص گردد. eDrive40 با 335 اسب بخار قدرت برد 300مایلی دارد.

نسخه دوم M50 است که سرعت صفر تا 60مایل در ساعت را در کمتر از 4 ثانیه طی می نماید. این نمونه، قدرتی 536 اسب بخاری دارد اما برد آن 245 مایل است. پیش بینی می گردد که این خودروها در اوایل 2022 راهی بازار فروش شوند.

کادیلاک Lyriq

این خودرو الکتریکی کدیلک دارای باتری های 100 کیلوواتی است.

این خودرو پرچم دار نسل جدیدی از این برند کلاسیک است. این خودرو الکتریکی با یک سیستم عامل الکترونیکی به بازار معرفی شده است. گرچه طول و عرض این خودرو با Cadillac XT6 یکی است اما این مدل ویژگی های منحصر به فردی نیز دارد. ارتفاع این اتومبیل 6 اینچ کمتر است و روی دو محور 9 اینچی سوار شده است.

اتاقک این مدل مجهز به یک صفحه LED 33 اینچی است. نسخه اولیه لیریک یک مدل 340 اسب بخاری با باتری 100کیلو واتی است. به گفته سازندگان آن، بردی 300 مایلی دارد. فراوری این مدل در اوایل سال 2022 شروع و در اوایل 2023 راهی بازار می گردد. برآورد می گردد که قیمت نهایی این مدل 60هزار دلار باشد. جنرال موتورز متعهد شده که 2 میلیارد دلار برای فراوری خودرو های الکترونیک سرمایه گذاری کند.

شورولت Bolt EUV

این خودرو الکتریکی شولت قادر است 250 مایل با یک بار شارژ پیمایش داشته باشد.

نسخه جدید شورولت بر اساس پلت فرم Bolt EV ساخته شده است. اما طراحی بی عیب و نقص و بی سروصدا، آن را متمایز نموده است. فاصله محوری این نسخه جدید 6 اینچ نسبت به مدل هاچ بک بیشتر است. همچنین فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

موتور Bolt EUV قدرتی معادل با 200 اسب بخار دارد و تخمین زده می گردد که هر بار شارژ کامل، جوابگوی مسیری 250 مایلی باشد. این خودرو در تابستان 2021 به بازار می آید و حدود قیمتی آن بین 39 هزار تا 43 هزار دلار برآورد شده است.

فورد F-150 Lightning

قیمت این خودرو الکتریکی فورد40 هزار دلار تا 90 هزار دلار است.

کمپانی فورد این وانت الکتریکی را در قالب دو مدل با توان موتور متفاوت، در بهار 2022 راهی بازار خواهد نمود. یک نسخه با توان 426 اسب بخار و دیگری با موتور 563اسب بخاری. فورد بر این باور است که باتری های استفاده شده در این مدل قادرند که مسیری 230 مایلی را طی نمایند. این توان تا 300 مایل نیز قابل افزایش است. مزیت عظیم برقی بودن این مدل برای فورد، عظیم بودن صندوق عقب است که می تواند دو مجموعه چوب گلف را در خود جای دهد.

F-150 Lightning دارای ظرفیتی برای حمل 2 هزار پوند و همچنین 10 هزار پوند برای ظرفیت یدک کش است. نوآوری هایی نیز در این مدل اجرا شده است. همچون جایگاه های کاملا تختخواب شو و دنده های تاشو. برآورد می گردد که قیمت این دو مدل در محدوده 40 هزار دلار تا 90 هزار در فروش بهاره سال جاری باشد.

کیا EV6

این خودرو الکتریکی کیا سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت را در 5/ 3 ثانیه طی می نماید

خودروی کیا EV6 نخستین خودروی این کمپانی است که از ابتدا تنها برای برقی بودن طراحی شده است. این خودرو الکتریکی احتمالاً نمونه ای برای طراحی اتومبیل های آینده این خودروسازی است. این خودرو سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت را در 5/ 3 ثانیه طی می نماید.

EV6 با ایستگاه های شارژ سریع 400 و 800 ولتی در غالب شهرهای دنیا سازگار است. کیا EV6 در عرض 18 دقیقه شارژ خود را از 10درصد به 80 درصد می رساند. همچنین می توان از باتری آن برای تامین برق اضطراری خانه نیز استفاده کرد. این نسخه در اواخر 2021 به بازار خواهد آمد و محدوده قیمتی آن 45 تا 55هزار دلار است.

نیسان Ariya

آریا خودرو الکتریکی نیسان در دو نسخه از این مدل در اواخر 2021 به بازار خواهد آمد

مدل Ariya خودرو الکتریکی سایز عظیم نیسان است. این خودرو رقیبی سرسخت برای سایر اتومبیل های برقی مجهز به باتری مانند تسلا مدل Y و فورد مدل Mach-E خواهد بود. گرچه این نسخه از نیسان، لوکس تر و جذاب تر از شورولت Bolt EUV و کیا EV6 است اما قیمت آن از تسلا Y کمتر خواهد بود.

نیسان اعلام نموده است که دو نسخه از این مدل در اواخر 2021 به بازار خواهد آمد. یکی با موتوری با قدرت 205 اسب بخار در جلو و دیگری مجهز به دو موتور با قدرت 389 اسب بخار است. قیمت تمام شده این مدل در محدوده 40 تا 50 هزار دلار است و برآورد می گردد که بردی 300 مایلی داشته باشد.

پورشه Macan EV

پورشه ماکان الکتریکی بناست در 2022 وارد بازار گردد

خودرو الکتریکی جدید پورشه که بناست در 2022 وارد بازار گردد در رده اتومبیل های برقی کوچک دسته بندی و برآورد می گردد. احتمال می رود که ماکان الکتریکی به سرعت در بازار مورد استقبال قرار گیرد. Macan EV از پلت فرم شارژ 800 ولتی استفاده نموده که اکنون در پورشه تایکان از آن بهره برده می گردد.

این مدل، باتری برقی را در کنار مخزن بنزینی قرار داده است که تفاوت هایی با پلت فرم های آئودی دارد. قیمت این خودروی کمپانی پورشه 75 هزار دلار اعلام شده است.

ریویان R1S و ریویان R1T

ریویان R1T می تواند صفر تا صد کیلومتر را در سه ثانیه طی کند.

R1T یک پیکاپ کاملا برقی است که قرار است تسلا Cybertruck را در بازار شکست دهد. این خودرو بردی 400 مایلی دارد و قادر است تا 11 هزار پوند بار را یدک کشی کند. این نسخه از ریویان ظرفیتی 750 اسب بخاری دارد. سرعت صفر تا 60مایل در ساعت را در 3 ثانیه کسب می نماید.

نسخه R1S مدلی لوکس تر است و توجه های بسیاری را به خود جلب نموده است. ریویان با نوآوری خود سبب شده که سرمایه های بسیاری را از سوی آمازون و فورد به خود جلب کند. این دو مدل در تابستان 2021 عرضه خواهند شد و برآورد می گردد که قیمتی 67 تا 77هزار دلاری داشته باشند.

تسلا Cybertruck

تسلا سایبرتراک نخستین وانت الکتریکی تسلا است.

این نسخه از تسلا انقلابی در طراحی خودرو های پیکاپ است. چرا که اسکلت بیرونی منحصربه فرد و ضد زنگ دارد و ظرفیت حمل بار یدک کش آن تا 7500 پوند تخمین زده می گردد. با این وجود این خودروی تسلا رقیب هایی جدی در بازار دارد. ایلان ماسک در طراحی این خودرو نیز به نوآوری روی آورده است.

با این وجود تحلیلگران بر این باورند که این خودرو بیش از آنکه جاده های ایالات متحده را به عنوان خودروی پیکاپ به قبضه خود درآورد، از سوی دوستداران تسلا خریداری خواهد شد. این خودرو با قیمتی در محدوده 40 تا 70 هزار دلار در سال 2022 عرضه خواهد شد.

تویوتا bZ4X

این خودرو الکتریکی کانسپت قرار است با همکاری کمپانی سوبارو ساخته گردد.

تویوتا در آوریل 2021 اعلام نمود که در حال ساخت یک خودرو الکتریکی است. این خودرو با همکاری کمپانی سوبارو بر اساس یک پلت فرم اختصاصی جدید برای وسایل نقلیه کاملا الکتریکی، معروف به e-TNGA است. تویوتا bZ4X نتیجه این همکاری است که در رده خودروهای عاری از کربن این کمپانی موسوم به Toyota Bz قرار می گیرد و بناست تا سال 2025، 6 نسخه دیگر از این رده به بازار معرفی گردد.

منبع: دنیای اقتصاد

سلطان خودروهای برقی مرسدس بنز / مشخصات لوکس ترین خودرو برقی دنیا

ارزان ترین خودرو برقی در حال پیشی دریافت از تسلا

منبع: بیت ران

به "خیره کننده ترین خودرو های الکتریکی که وارد بازار می شوند را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیره کننده ترین خودرو های الکتریکی که وارد بازار می شوند را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید