سفری به کشور کوبا و سواحل کارائیب!

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، کوبا کشوری است که در میان گردشگران اهل هیجان، هواداران بسیاری دارد چرا که مکان های دیدنی شگفت انگیز و رازهایی که در دل جزایر آن مخفی شده اند، همگی، برای یک سفر هیجان انگیز، گردشگران را به وجد می آورد. با این حال، بیشترین دلیل شناخت این کشور، وجود دو چهره سیاسی و انقلابی بود که قطعا، تاثیر بسیاری در جهانی شدن نام کوبا ایجاد کردند. ارنستو چگوآرا که یک پزشک و نظریه پرداز سیاسی بود و فیدل کاسترو که رهبری انقلاب کوبا را به عهده داشت، از مهمترین چهره های شناخته شده این کشور هستند. با کشور کوبا، کشور سیگار برگ، ماشین های کلاسیک، جزایر زیبا و جزایر کارائیب، آشنا شوید.

سفری به کشور کوبا و سواحل کارائیب!

کوبا کجاست؟

کریستف کلمب، کاشف آمریکا، در سال 1492 نیز، جزیره ای را کشف کرد که امروزه، نام آن را کوبا گذاشته اند. جمهوری کوبا، بزرگترین جزیره در دریای کارائیب است و در بخش آمریکای جنوبی قرار گرفته است. این کشور، در محل تلاقی خلیج مکزیک و اقیانوس اطلس با دریای کارائیب قرار گرفته است.

از آن جایی که کوبا از شمال، با امریکا، از شمال شرق با باهاماس، از جنوب با جامائیکا، از غرب با مکزیک، همسایه است، فرهنگ متنوعی دارد و شاید به جرات به توان گفت که این جزیره، متنوع ترین فرهنگ ها را در خود جای داده است.

مردم کشور کوبا

در کشور کوبا، بیش از 11 میلیون نفر زندگی می نمایند که میانگین سن آن ها به 36 سال می رسد. 51 درصد مردم کوبا، از قوم مولاتو (دورگه هایی که پدر یا مادر سفید پوست اسپانیایی دارند و دیگری، سیاه پوست های خالص یا دورگه است) و 37 درصد آن ها سفید پوست و 11 درصد آن ها کاملا سیاه پوست هستند. به نظر می رسد که 1 درصد مردمی که در کوبا زندگی می نمایند، چینی ها باشند. زبان رسمی این کشور، اسپانیایی است و تا مدت ها در زمره مالکیت امپراتوری اسپانیا بوده اند.

کمی عجیب است اما در کوبا، شهروندان این کشور تا سال 2008 اجازه استفاده از تلفن همراه را نداشتند. نوشابه کوکاکولا 60 سال ممنوعیت مصرف در این کشور را داشت. با این که بیش از 50 سال از انقلاب کوبا می گذرد و در این 50 سال این کشور، مشقت های بسیاری را به خود دیده است اما همچنان به همان اصول و عقاید دوران انقلاب خود پایبندند. همچنان در این جامعه تحصیل و خدمات پزشکی به صورت رایگان با بالاترین سطح ارائه می گردد. واحد پول کوبا پزو است. واحد پول دیگری که به گردشگران کوبایی ارائه می گردد، CUC است.

قانون جالبی که در کشور کوبا اجرا می گردد، این است که ماشین های دولتی موظف اند اگر مسافری را می بینند که منتظر ماشین ایستاده است، باید آن ها را سوار نمایند و به مقصد برسانند.

تاریخچه مختصری از کوبا

بعد از کشف این جزیره توسط کریستف کلمب، اسپانیا به طور مستقیم، این جزیره را در دست مالکیت خود قرار داد. در سال 1511، اولین اقامت ها در این جزیره شکل گرفت. امپراتوری اسپانیا نیز 100 هزار نفر از مردم بومی این منطقه را به عنوان برده گرفت تا در این کشور جستجو نمایند و طلا و سنگ های قیمتی را پیدا نمایند.

بعد از سال ها استعمار توسط اسپانیا و امریکا، این کشور در سال 1952 میلادی، پس از گذر از یک سری تعهدات سیاسی، به صورت کاملا رسمی، جدایی خود از اسپانیا را اعلام نمود و یک کشور خودمختار شد و پس از آن نام جمهوری کوبا روی کشور کوبا گذاشته شد.

جاذبه های کوبا

از دیدنی های کوبا هر چه بگوییم کم است. در این کشور زیبا، اولین چیزی که توجه گردشگران را به خود جلب می نماید، ماشین های قدیمی رنگارنگ است. رنگ های آبی، زرد، قرمز، آجری و صدها رنگ دیگر، بر روی خانه هایشان نیز، وجود دارد. خانه های رنگارنگ کوبا، معمولا خانه های قدیمی 50 ساله ای هستند که از اجداد مردمان کوبایی، به پسران و دخترانشان به ارث رسیده است. در ادامه با جاذبه های گردشگری کوبا، در شهرهای کوبا، آشنا می شویم.

سواحل وردرو Varadero beach

اگر می خواهید به بهترین ساحل در میان سواحل کارائیب بروید، به شهر وردرو کوبا بروید. این شهر در فاصله 133 کیلومتری از پایتخت کوبا قرار گرفته و شن و ماسه سفید رنگ آن همراه با آب های فیروزه ای رنگش، باعث محبوبیت دوچندان آن شده است. پارک طبیعی پونتا هیکاکوس، از جاذبه های طبیعی شهر وردرو است. همچنین می توانید در کنار شبیه جزیره هیکاکوس، از دو غار به نام های آمبروسیو و موسولمانس دیدن کنید.

هاوانای قدیم (Old Havana)

محله ای تاریخی در کشور کوبا که جزو میراث فرهنگی یونسکو نیز هست امروزه یکی از پر رنگ ترین جاذبه های کشور کوبا است. در این محله می توانید در خیابان های سنگ فرش شده قدیمی، قدم بزنید و با ساختمان های رنگارنگی که 200 سال پیش ساخته شده اند، عکاسی کنید. ساختمان هایی به سبک باروک و نئوکلاسیک که چشم هر بیننده ای را مسحور می نماید، در هاوانای قدیم قرار گرفته است. از دیدنی های هاوانای قدیم می توان به پلازا دِ لا کتدرال، رستوران افسانه ای و دژ نیروی سلطنتی اشاره نمود.

شهر گواردالاواکا (Guardalavaca)

گواردالاواگا، در استان هولگین واقع شده است و طبیعت سر سبز و سواحل بکر آن، مکانی مناسب برای غواصی و آفتاب دریافت است. شما می توانید بسیاری از موجودات دریایی شگفت انگیزی همچون مرجان و شقایق های دریایی را در صخره های گواردالاواکا مشاهده کنید.

کایو کوکو (Cayo Coco)

کایو کوکو جزیره ای در مرکز کوبا است که به دلیل استراحتگاه های ویژه ای که دارد، معروف است. سواحل طولانی و هتل های تفریحی این جزیره، به همراه باغ های زنجیره ای اش، از جمله دیدنی های کوبا است که بسیار شهرت دارد. تماشای غروب و طلوع آفتاب در این سواحل، بسیار لذت بخش است.

باراکوا (Baracoa)

قدیمی ترین شهر در کشور کوبا، شهر باراکوآ است که در سال 1511 به وجود آمده است. اولین کلیسای این کشور در این منطقه ساخته شده است و معماری خانه های آن، به سبک استعماری است. کوه و جنگل و آبشار و سواحل منحصر به فرد آن، از بهترین دیدنی های کوبا محسوب می شوند.

پارک ملی وینیالس (Parque Nacional Viñales)

منظره ای خارق العاده از کشور کوبا را می توان در پارک ملی وینیالس کوبا، که بیش از 150 کیلومتر مربع وسعت دارد، تماشا کرد. جمعیت 25000 نفری در این منطقه ساکن هستند و بیشترین شهرت آن، مربوط به درختان پرتقال، آووکادو، موز، تنباکو، نیشکر و قهوه است. علاوه بر تماشای زمین های کشاورزی، در مسیرهای پیاده روی این پارک می توانید قدم بزنید و یا اسب سواری کنید.

کشور کوبا، کشور مردمان شاد است. بی شک در سفر به کوبا، متوجه این روحیه شاد خواهید شد.

منبع: سفرمی

به "سفری به کشور کوبا و سواحل کارائیب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به کشور کوبا و سواحل کارائیب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید