مزایای روغن شتر مرغ برای پوست

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، روغن شتر مرغ به درمان شرایط پوستی مختلف مانند پوست خشک، آکنه، چین و چروک، اگزما، آفتاب سوختگی و غیره یاری می نماید. این محصول در قالب روغن، لوسیون، کرم، شامپو و صابون در بازار موجود است

مزایای روغن شتر مرغ برای پوست

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

روغن شتر مرغ به درمان شرایط پوستی مختلف مانند پوست خشک، آکنه، چین و چروک، اگزما، آفتاب سوختگی و غیره یاری می نماید. این محصول در قالب روغن، لوسیون، کرم، شامپو و صابون در بازار موجود است. روغن شتر مرغ یک روغن طبیعی برای پوست خشک است، زیرا پوست را فورا مرطوب می نماید. این روغن در مقایسه با دیگر محصولات پوستی ارزان است. و یک روغن درمانی موثراست. روغن شتر مرغ طبیعی ضد التهاب و باعث کاهش درد می گردد. روغن مرطوب نماینده با تعادل pH نزدیک به پوست انسان است. این روغن از چربی پرنده های شتر مرغ بدست می آید و به خاطر توانایی آن در نفوذ به تمام پنج لایه اپیدرم پوست، مفید شناخته شده است، در نتیجه مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را به پوست می رساند.

علاوه بر این، از آنجا که ترکیب این روغن شبیه به پوست است، به سرعت به لایه های پوست جذب می گردد. این واقعیت است که بر خلاف مرطوب نماینده های دیگر، به تمام لایه های زیرین پوست نفوذ می نماید، به اسم یک محصول مراقبت از پوست برتر است.

استفاده و مزایای روغن شتر مرغ

اعتقاد بر این است که روغن مغذی شتر مرغ برای پوست بیمار و درمان بیماری های پوستی مفید است. امروزه از این روغن برای حذف استروئید ها، بو ها و باکتری ها و فراوری محصولات مختلف مراقبت از پوست استفاده می گردد.

روغن شتر مرغ برای پوست خشک

روغن شتر مرغ یک روغن طبیعی برای پوست خشک است، زیرا پوست را فورا مرطوب می نماید. این روغن در مقایسه با دیگر محصولات پوستی ارزان است. و یک روغن درمانی موثراست. گفته شده است که این روغن می تواند خشکی انواع پوست ها را خنثی کند این روغن حتی می تواند در حساسیت های پوستی نوزادان به پوشک استفاده گردد. مومیایی کردن لب با روغن شتر مرغ باید برای درمان لب های ترک خورده استفاده گردد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره شتر مرغ

درمان آکنه

روغن شتر مرغ در درمان طبیعی آکنه موثر است. باعث باز کردن منافذ پوست می گردد. در نتیجه اجازه می دهد پوست نفس بکشد. علاوه بر این، خواص آنتی باکتریایی آن با باکتری هایی که به جوش و آکنه منتهی می گردد، مبارزه می نمایند. بعلاوه روغن شتر مرغ شگفت انگیز است که برای همه نوع پوست مناسب است حتی برای افرادی که پوست حساس دارند. زخم های ناشی از آکنه هم می تواند با استفاده از این روغن اصلاح گردد.

درمان اگزما

اگزما ناشی از پوست تحریک شده و ملتهب است که معمولا به دلیل آلرژی ایجاد می گردد. و باعث خارش پوست می گردد. این واقعیت است که روغن شتر مرغ به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می نماید و آن را تغذیه می نماید، این روغن در حالت خالص و تصفیه شده، آن بدون استروئید است و بدون مواد شیمیایی اضافی امداد رسانی می نماید. برای آکنه در پشت و سایر قسمتهای بدن، می توان روزانه از صابون روغن شتر مرغ استفاده کرد. با این حال، این صابون نباید بر روی صورت استفاده گردد. روغن مرطوب نماینده شتر مرغ را می توان پس از تمیز کردن صورت استفاده کرد. با مالیدن میزان کمی روغن شتر مرغ خالص به طور مستقیم بر روی جوش، می توان با باکتری ها مبارزه کرد و تورم را کاهش دهد.

مزایای ضد پیری روغن شتر مرغ

روغن شتر مرغ دارای خواص جوان سازی قوی است و بافت پوست را بهبود می بخشد. پوست را نرم تر و انعطاف پذیرتر می نماید. اعتقاد بر این است که روغن باعث می گردد تا چروک ها و لکه های سنی با استفاده منظم از بین بفرایند. پیری باعث می گردد که پوست ضخامت خود را از دست بدهد، که پس از آن نازک تر و چروکیده می گردد. غدد سباسه در پوست فعال تر می شوند و در نتیجه پوست خشک تر می گردد. روغن جذب شده به وسیله پوست در رطوبت و جایگزین الاستیک از دست رفته پوست نقش مهمی را ایفا می نماید. میزان زیادی ویتامین ها در روغن شتر مرغ باعث کاهش لکه های که با افزایش سن به وجود می آید می گردد. پوست را آرام می نماید و بهبود می بخشد، و بعلاوه چین و چروک را کاهش می دهد. مرطوب نماینده های شتر مرغ و کرم چشم برای کاهش چین و چروک در دسترس هستند.

آفتاب سوختگی و روغن شتر مرغ

آفتاب سوختگی باعث درد، سفتی و لایه برداری پوست می گردد. نفوذ طبیعی روغن شتر مرغ می تواند به کاهش آفتاب سوختگی یاری کند. کاهش آفتاب سوختگی با روغن شتر مرغ سریع و راحت است. در مقایسه با سایر لوسیون ها و روغن های پوست به سرعت جذب می گردد و از این طریق باعث لایه برداری ناخوشایند از آفتاب سوختگی می گردد. خواص مرطوب نماینده طبیعی این روغن یک درمان موثر در مقابل آفتاب سوختگی است. این نه تنها درد را کاهش می دهد، بلکه باعث کاهش زخم می گردد. بعلاوه فرایند بهبودی را تسریع می بخشد.

روغن شتر مرغ به اسم یک مرطوب نماینده عالی عمل می نماید، علاوه بر تمام مزایای پوست، این روغن برای مو هم مفید است. ریزش مو را کاهش می دهد و بعلاوه به درمان مسائل مختلف پوست سر یاری می نماید.

منبع: راسخون

به "مزایای روغن شتر مرغ برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای روغن شتر مرغ برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید