8 شرکت دانش بنیان در گیلان ژل و مواد ضدعفونی کننده تولید می کنند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: 8 شرکت دانش بنیان استان با تغییر خط تولید خود، هم اکنون ژل مواد ضدعفونی کننده و شویند های بهداشتی تولید می کنند.

8 شرکت دانش بنیان در گیلان ژل و مواد ضدعفونی کننده تولید می کنند

علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار وبلاگ کاتالوگ، با اشاره به دستاورد های این پارک برای مقابله با ویروس کرونا گفت: بعد از شیوع کرونا در کشور پارک علم فناوری این استان در چند بخش در زمینه مقابله با این ویروس فعالیت داشته است.

باستی با اشاره به راه اندازی یک خط تولید ماسک برای مقابله با ویروس کرونا عنوان نمود: یکی از شرکت های دانش بنیان به نام گیلان پارس توانسته خط تولید ماسک سه لایه را بسازد و به 5 شرکت در سطح کشور ارسال کند. همچنین این شرکت قادر به ساخت خط تولید ماسک n95 هم است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در ادامه شرح داد: یک سری از واحد های فناور ما در آستانه اشرفیه در زمینه تولید گان بهداشتی فعالیت می کنند.

وی گفت: یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اقدام به ساخت دستگاه تویپ پرکن ژل های بهداشتی اتوماتیک کرده است. همچنین حدود 8 شرکت دانش بنیان هم با تغییر خط تولید در زمینه تولیدات ژل مواد ضدعفونی کننده، شویند های بهداشتی و ... فعالیت داشته اند که روزانه حدود 30 هزار لیتر موارد ذکر شده را تولید می کنند.

باستی اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان برای طراحی و ساخت نمونه های آزمایشگاهی و انتقال فناری هم خدمت رسانی کرده و به عنوان مثال برای بیماران کرونایی که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند یکی از شرکت های دانش بنیان استان توانسته دستکاه تنفس مصنوعی تک نفره بسازد و با قیمت مناسب و ارزان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

رئیس پارک علم و فناور گیلان با اشاره به انتقال فناوری با پارک های مستقر در کشور ترکیه بیان نمود: در این زمینه با پارک های علم و فناوری ترکیه تفاهم نامه هایی در زمینه انتقال دانش فناوری امضا شده است که در این زمینه یکی از شرکت های ما با شرکت های مستقر در شهر وان دستگاه تفکیک کننده هوا که نابود کننده ویروس کرونا است را تولید خواهند کرد که در این راستا از ظرفیت های پژوهشگران ایرانی در خارج از کشور هم استفاده می شود.

وی با اشاره به کمک استارتاپ برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند هم گفت: استارتاپی با عنوان دکتر جواب خدمات پزشکی آنلاین را انجام می دهد؛ که این اپلیکیشن می تواند ارتباط پزشک با بیمار را به صورت مستقیم و آنلاین برقرار کند.

باستی با تاکید به مسئولیت اجتماعی پارک علم و فناوری گیلان برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: آگاهی بخشی به مردم از طریق رسانه های اجتماعی برای مقابله با این بیماری صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "8 شرکت دانش بنیان در گیلان ژل و مواد ضدعفونی کننده تولید می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شرکت دانش بنیان در گیلان ژل و مواد ضدعفونی کننده تولید می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید