اتمام شبکه آبیاری تحت فشار پایاب سد شهید جواد قنبری در ماکو تسریع یابد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، فرماندار ماکو با اشاره به اینکه مطالبه کشاورزان پایاب سد شهید جواد قنبری به حق است، گفت: مسئولان دخیل در امر راه اندازی و بهره برداری از شبکه ابیاری پایاب سد باید تسریع نمایند.

اتمام شبکه آبیاری تحت فشار پایاب سد شهید جواد قنبری در ماکو تسریع یابد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ از ارومیه، علی محمدی ایروانلو اظهار کرد: طی جلسه ای که با مدیران عامل شرکت توزیع برق، شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه ای و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ماکو برگزار گردید، مطالبه به حق کشاورزان پایاب سد شهید جواد قنبری مورد آنالیز نهاده شد.

وی در ادامه با بیان اینکه با طولانی شدن زمان اجرای پروژه زهکشی پایاب سد شهید جواد قنبری کشاورزان منطقه دچار خسارات زیادی شده اند، اضافه نمود: هدف از اجرای پروژه زهکشی سد شهید جواد قنبری توسعه کشاورزی در حدود سه هزار هکتار از اراضی پایاب سد و بعلاوه استفاده بهینه از منابع آبی است.

ایروانلو اضافه نمود: استفاده بهینه از ظرفیت آب های مرزی، تغییر کاربری اراضی از مراتع دیمی به آبی، بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری، ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، افزایش فراوری محصولات زراعی و باغی و بهبود شرایط مالی منطقه از جمله اهداف پیش بینی شده برای اجرای این طرح است که می تواند موجب تحول بسیار خوبی در حوزه کشاورزی منطقه گردد.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد تا یک ماه آینده شبکه آبیاری تحت فشار و بارانی 430 هکتار از اراضی پایاب سد شهید جواد قنبری که به صورت ثقلی است و احتیاج به ایستگاه پمپاژ ندارد، تحویل کشاورزان گردد.

فرماندار ماکو گفت: بعلاوه مقرر شد با شروع کشت بهاره و با همکاری شرکت تعاونی بهره برداران، سازمان آب منطقه ای، شرکت توزیع برق و سازمان جهاد کشاورزی تمامی موانع پیش روی اتمام طرح از جمله واگذاری انشعاب برق به کشاورزان، صدور پروانه بهره برداری برای آن ها و اصلاح ایرادات و مسائل فنی طرح را برطرف و مابقی اراضی تا اردیبهشت ماه با استفاده از سیستم نوین آبیاری زیر کشت رفته و این طرح به بهره برداری کامل برسد.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اتمام شبکه آبیاری تحت فشار پایاب سد شهید جواد قنبری در ماکو تسریع یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام شبکه آبیاری تحت فشار پایاب سد شهید جواد قنبری در ماکو تسریع یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید