ساخت نیروگاه 913 مگاواتی غدیر در لامرد شروع شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خبرنگاران/فارس با حضور سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت احداث نیروگاه 913 مگاواتی سیکل ترکیبی غدیر انرژی در شهرستان لامرد شروع شد.

ساخت نیروگاه 913 مگاواتی غدیر در لامرد شروع شد

وزیر صنعت، معدن وتجارت پنج شنبه 23 دی در آیین شروع عملیات اجرایی این نیروگاه با قدردانی از شرکت سرمایه گذاری صنایع غدیر گفت: امیدواریم این نیروگاه سیکل ترکیبی طبق زمان بندی مقرر شده افتتاح گردد.

سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه به احتمال زیاد تابستان سال آینده با مشکل برق در سطح کشور خواهیم بود، مطرح نمود: این دغدغه را داشتیم که شرکت آلمینیوم جنوب در تابستان سال آینده چگونه برق خود را تامین می نماید که با افتتاح این پروژه کار موثری انجام گرفته است.

مسعودی، مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد نیز در این مراسم با بیان اینکه مهمترین هدف از ساخت این نیروگاه، تامین و حفظ پایداری برق صنعت آلومینیوم جنوب به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های آلومینیوم کشور و سایر صنایع لامرد است اضافه کرد: این نیروگاه در مدت 36 ماه ساخته و در زمینی به مساحت 80 هکتار ساخته می گردد.

او گفت: مرحله نخست نیروگاه سیکل ترکیبی که واحد گازی است 18 ماه دیگر افتتاح می گردد، 7 ماه پس از آن مرحله دوم و 10 ماه بعد واحد بخار به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد مطرح نمود: ظرفیت اشتغال در دوره ساخت 300 نفر و در دوره بهره برداری 50 نفر مستقیم و 150 نفر غیر مستقیم است.

مسعودی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی 913 مگاواتی لامرد علاوه بر پاسخگویی به احتیاج رو به افزایش مصرف انرژی الکتریکی در سطح کشور در اثر افزایش جمعیت، سبب آلایندگی کمتر در فراوری انرژی الکتریکی و صرفه جویی در مصرف سوخت نیز می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساخت نیروگاه 913 مگاواتی غدیر در لامرد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نیروگاه 913 مگاواتی غدیر در لامرد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید