امیدی تازه در درمان سرطان

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، سرطان یکی از مخوف ترین بیماری ها در سراسر جهان است. هرچند در چند سال اخیر روش های نوینی برای درمان این بیماری مورد آزمایش و بعضا به نتایجی رسیده است اما همچنان دانشمندان کوشش می نمایند تا بتوانند راه های سریع تر و بهتری برای درمان این بیماری بیابند.

امیدی تازه در درمان سرطان

سرطان بیماری که سالانه جان چندین هزار انسان را تهدید می نماید

چکیده

سرطان یکی از مخوف ترین بیماری ها در سراسر جهان است. هرچند در چند سال اخیر روش های نوینی برای درمان این بیماری مورد آزمایش و بعضا به نتایجی رسیده است اما همچنان دانشمندان کوشش می نمایند تا بتوانند راه های سریع تر و بهتری برای درمان این بیماری بیابند. در حال حاضر برخی از دانشمندان پیروز شده اند راه کاری را مورد امتحان قرار دهند که امید آنان را به درمان این بیماری وحشتناک و مهلک بیشتر نموده است.

تعداد کلمات 483/ تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

مترجم: مهدی رحیمی

درمانی که به تازگی انجام شد شاید برای بیماران مبتلا به سرطان امید تازه ای به ارمغان آورد. دانشمندان کشف کردند که برخی از سلول های سرطانی در جسم بیمار به طور مساوی تغییر پیدا می نماید. این کشف مهم وقتی پیدا شد که محققین پی بردند سلول های سرطان وقتی که منتشر می شوند علامت هایی را از خود به جا می گذارند.

در گذشته دانشمندان بر این عقیده بودند که سلولهای غدۀ سرطانی همه به یک شکل نیستند. در قسمت های مختلف محدودۀ سرطان، تغییر در ساختمان سلول فرق دارد.

بیشتر بخوانید: روش های درمان سرطان

الآن دانشمندان ادعا می نمایند که شاید بتوانند سلول های سرطان را در ریشه متوقف نمایند. آنها برنامه ریزی نموده اند که واکسنی اختراع نمایند که بتواند که سلول های ایمن را راهنمایی نمایند تا به سلول های سرطان حمله نموده و آنها مانع از توسعه تغییرات بشوند.

محتمل است زمان زیادی سپری گردد تا این اتفاق مهم بیفتد؛ ولی دانشمندان امیدوارند این عمل جراحی تازه آزمایشی بر روی انسان، در طی پنچ سال آینده شروع گردد.

به هرحال حقایقی را باید مد نظر داشت: اول از همه این که، همۀ اشکال سرطان با سرعت یکسان رشد نمی نمایند؛ برخی از سرطان ها ممکن است آنقدر سریع رشد نمایند که محال باشد که کشف گردد از چه زمانی تغییرات شروع شده است. برخی از سرطان ها مقدار بالاتری از پیروزیت را دارند. به علاوه چنین عملی هزینۀ زیادی خواهد داشت چون هر بیماری واکسن مخصوص به خود را خواهد داشت.

ایمونودرمانی ها برای مدتی در معرض فروش بوده اند ولی تقریبا سومین دارو از میان داروها بود که کارساز شد و پیروزیت به بار آورد.

تا به حال، دکترها بیشتر شیمی درمانی را به کار برده اند تا سرطان را درمان نمایند. اگر چه این شکل از درمان، سلول های سرطان را هنگام تقسیم شدن از بین می برد. بعلاوه سلولهای سلامت را هم مورد حمله قرار می دهند و باعث عوارض بد زیادی می شوند.

تک درمانی می تواند جایگزین خوبی برای شیمی درمانی باشد.

کارخانه های داروسازی از پیشرفت های تازه استقبال خوبی داشته اند و هزینه اقتصادی پیشرفت در واکسن های مورد احتیاج را خواهند پرداخت.

برگرفته از سایت: Englishonline.com

منبع: راسخون

منبع: راسخون

به "امیدی تازه در درمان سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدی تازه در درمان سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید