بخش عمده ای از ترافیک اینترنت بین الملل قطع شده تامین شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، به گفته معاون وزیر ارتباطات، بخش عمده ای از ظرفیت اینترنت بین الملل ایران که چند روز پیش قطع شده بود؛ به وسیله کابل های دریایی و زمینی دیگر تامین شده است.

بخش عمده ای از ترافیک اینترنت بین الملل قطع شده تامین شد

16 آدرماه بود که معاون فنی شرکت زیرساخت از در محدوده دریایی کشورهای قطر و امارات اطلاع داد.

سهراب آغ بیات، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفته بود: 430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شد.

اکنون، صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود بخش عمده ای از ترافیک بین الملل قطع شده، تامین شده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت این قطعی پهنای باند بین الملل باعث ایجاد اختلالاتی در اینترنت کشور برای ساعت های پیک مصرف شده بود ولی شرکت زیرساخت سریعا با راه چاره های مقطعی سعی کرد ترافیک کسری را جبران کند؛ چون فعلا امکان اتصال فیبر دریایی در کوتاه مدت میسر نیست.

عباسی شاهکوه می گوید اینترنت بین الملل ایران از چندین طریق و به وسیله کابل های دریایی و زمینی تامین می گردد و متکی به یک راستا ترانزیت ترافیک نیست:

در پی قطعی کابل دریایی قطر و امارات که هنوز هم وصل نشده است، طی دو سه روز اخیر شرکت ارتباطات با ظرفیت های جایگزین، بخش عمده ای از این ظرفیت را تأمین نموده است و این مساله تا حدود زیادی حل شده است.

هنوز تعیین نشده است کابل فیبر دریایی قطع شده در محدوده دریایی بین قطر و امارات چه زمانی وصل می گردد.

منبع: شبکه چی

به "بخش عمده ای از ترافیک اینترنت بین الملل قطع شده تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش عمده ای از ترافیک اینترنت بین الملل قطع شده تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید