تحرکات خودرو های زرهی آمریکایی در مجاورت مرز های بلاروس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، ارتش آمریکا در اقدامی تحریک آمیز علیه روسیه و بلاروس، شماری خودروی زرهی و راکت انداز متحرک را وارد خاک لیتوانی و لهستان نموده است.

تحرکات خودرو های زرهی آمریکایی در مجاورت مرز های بلاروس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کاتالوگ، خودرو های جنگی و تانک های آمریکایی آبرامز در کشور لیتوانی و در فاصله پانزده کیلومتری از مرز های بلاروس مستقر شده و شماری راکت انداز متحرک نیز وارد خاک لهستان شده اند.

به نوشته پایگاه خبری دیفنس بلاگ، ارتش آمریکا خاطرنشان کرد روز یکم دسامبر، خودرو های زرهی و تانک های آبرامز، در منطقه مختص به تمرینات نظامی در لیتوانی، مأموریت تمرینی بازدارندگی علیه تهدیدات خارجی را انجام دادند.

از سوی دیگر ارتش آمریکا شماری راکت انداز متحرک را وارد خاک لهستان دیگر همسایه بلاروس نموده است. به نوشته دیفنس بلاگ این راکت انداز ها جهت حضور در عملیات عزم آتلانتیک که از سال 2014 در 17 کشور اروپایی به بهانه مقابله با تهدیدات روسیه در جریان است، به کار گرفته خواهند شد.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس بار ها درخصوص تحرکات خودرو های زرهی آمریکایی و نیرو های ناتو در اطراف مرز های این کشور هشدار داده است. او از وزارت کشور بلاروس درخواست نموده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد.

رئیس جمهور بلاروس ضمن متهم کردن ناتو به صف آرایی در اطراف مرز های این کشور، تهدید نموده در صورت لزوم از ارتش روسیه یاری خواهد گرفت.

تشدید حضور نظامی آمریکا و کشور های غربی عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا و حوزه بالتیک، پیش از این بار ها محور اظهارات مقام های روسیه شامل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور هم بوده است.

لوکاشنکو چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در کی یف پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف نموده اند. به گفته او کشور های همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست جمهوری ماه آگوست در این کشور را سازماندهی کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تحرکات خودرو های زرهی آمریکایی در مجاورت مرز های بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات خودرو های زرهی آمریکایی در مجاورت مرز های بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید