دومین مرکز اطلاع رسانی پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران افتتاح شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران گفت: دومین مرکز اطلاع رسانی و معرفی پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران در شهر خواف مورد بهره برداری نهاده شد.

دومین مرکز اطلاع رسانی پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران افتتاح شد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد رکنی با اعلام این خبر گفت: این مرکز اطلاع رسانی با هدف افزایش آگاهی جوامع محلی و گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شده است.

او با بیان اینکه این مرکز براساس کنوانسیون میراث جهانی سال 2008 مبنی بر آگاهی رسانی و ارائه نمایشگاه های تصویری و آموزشی از محل آثار در اطراف سایت های آثار تاریخی مورد بهره برداری قرار گرفته است اضافه نمود: در این مرکز کوشش شده است نقشه هوایی و تصاویر اطراف آسبادها را قبل از گسترش و تخریب آنها در معرض نمایش گردشگران بگذاریم.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران تاکید نمود: این مرکز با مشارکت شهرداری خواف و مالکان آسبادها، مرمت، تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رکنی با اشاره به نمایش گذاشتن 15 قاب با تصاویری از شرایط آسبادها و فضاهای اطراف بافت تاریخی توضیح داد: اولویت در این مرکز به نمایش گذاشتن آسبادها، مسیرهای دسترسی، بافت اطراف، مجموعه های خدماتی، طبیعت، مردم شناسی، باغات و خانه های ارزشمند اطراف آسبادها است.

او اظهار کرد: این مرکز برای شناخت و اهمیت آثار تاریخی به مدیران شهری، جوامع محلی، محققان، پژوهشگران و گردشگران داخلی و خارجی یاری شایانی می نماید.

اولین مرکز اطلاع رسانی پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران سال گذشته در شهر نشتیفان افتتاح شده است.

منبع: میراث آریا

به "دومین مرکز اطلاع رسانی پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین مرکز اطلاع رسانی پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید