وزیر نفت: قطعی گاز نداریم اما مردم در مصرف صرفه جویی نمایند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - وزیر نفت با دعوت مردم به مصرف بهینه گاز اعلام نمود که با کوشش همکاران در هیچ کدام از استان های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه رو نیستیم.

وزیر نفت: قطعی گاز نداریم اما مردم در مصرف صرفه جویی نمایند

به گزارش وزارت نفت، جواد اوجی امروز (دوشنبه، 27 دی ماه) پس از بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: امروز در بازدیدی سرزده از این مرکز در جریان فرایند فراوری گاز در کشور قرار گرفتیم.

وی اندازه تزریق گاز شیرین به خطوط سراسری کشور را روزانه 840 تا 850 میلیون مترمکعب اعلام نمود و گفت: بر اساس گزارشی که امروز ارائه شد روزانه بیش از 580 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، صنایع غیرعمده و حمل ونقل مصرف شده و بیش از 125 میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه ها قرار گرفته است.

وزیر نفت توضیح داد: حجم گاز تحویلی به نیروگاه ها سال جاری نسبت به پارسال روزانه 20 میلیون مترمکعب افزایش یافته که افزون بر کاهش مصرف سوخت مایع به محیط زیست هم کمک نموده است.

اوجی با بیان اینکه با کوشش همکاران در هیچ کدام از استان های کشور با قطعی گاز یا مشکل در تأمین سوخت صنایع روبه رو نبودیم، توضیح داد: از مردم تقاضا داریم همان گونه که تا به امروز کمک کردند در ادامه جهت هم خادمان خود در شرکت ملی گاز ایران را کمک نمایند.

وی به کاهش شدید دمای هوا در 21 استان اشاره و با تأکید بر اینکه شبکه گاز کشور هم اکنون پایدار است، یادآوری کرد: پارسال در دی ماه نیروگاه ها به علت تأمین نشدن سوخت با خاموشی روبه رو شدند، اما سال جاری چنین اتفاقی رخ نداده است.

برداشت 25 میلیون مترمکعب گاز از ذخایر شوریجه و سراجه

وزیر نفت اندازه برداشت از ذخایر شوریجه و سراجه را بیش از 25 میلیون مترمکعب اعلام نمود و اضافه کرد: بعلاوه سوآپ گاز در حال اجرا است، هم اکنون روزانه 4.5 میلیون مترمکعب گاز از شمال شرق کشور از ترکمنستان دریافت می کنیم و با خط لوله شمال غرب کشور به آذربایجان تحویل می دهیم.

اوجی با بیان اینکه مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هر چقدر کمتر مصرف نمایند، گاز بیشتری در اختیار صنایع و پتروشیمی ها برای تبدیل به ارزش اضافه کرده قرار می گیرد و به رشد مالی کمک می نماید، توضیح داد: البته مردم تا به امروز نهایت همکاری را داشتند، اما جا دارد بیشتر همکاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در بخش های خانگی، نیروگاهی و صنایع 10 تا 12 درصد رشد داشته و متأسفانه به علت سرمایه گذاری نکردن، اندازه فراوری گاز همچون پارسال است، گفت: بر اساس برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران توسعه میدان پارس شمالی، تکمیل میدان پارس جنوبی از جمله فاز 11 و میدان گازی کیش در برنامه است و ان شاء الله ظرف دو سال آینده اندازه فراوری گاز افزایش می یابد.

وزیر نفت نخستین بار هفتم آبان ماه از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر نفت: قطعی گاز نداریم اما مردم در مصرف صرفه جویی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: قطعی گاز نداریم اما مردم در مصرف صرفه جویی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید