8 الگوی پیروز شهرهای آینده؛ قسمت دوم: شانگهای، چین

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، مطابق گزارش وب سایت وایرد یکی دیگر از پیروز ترین الگوهای شهری امروز شانگهای است. طراحی شهری در آینده به چالش با اهمیتی تبدیل خواهد شد. با توجه به محدودیت های پیش رو، احتیاج به طراحی هدفمند شهرها بیش از پیش احساس می گردد. برای آشنایی با رویکرد طراحان شانگهای در مقابل این چالش با خبرنگاران همراه باشید.

8 الگوی پیروز شهرهای آینده؛ قسمت دوم: شانگهای، چین

چالش پیش روی طراحان شهری شانگهای: طراحی فضایی 11 هکتاری در ترکیب با پارک مجسمه ها در مرکز شهر به جای موزه ای قدیمی

حرکت مارپیچ ساختمان موزه: بیان جهتی از گذشته به آینده

خط آسمان شانگهای در سال های اخیر با اضافه شدن آسمانخراش های تازه درحال انفجار است. در کنار این هیاهو ساختمان تازه موزه تاریخ طبیعی شانگهای قرار گرفته است. مجموعه ای در نزدیکی منطقه مالی پودونگ. ساختمان مارپیچ و بیرون زده آن از زمین گویی ریشه در تاریخ این کشور کهن دارد. حیاط مرکزی آن با الهام از باغ های آبی سوژو که یادآور فرهنگ باستانی چینی و ارتباط آن با طبیعت است، طراحی شده است. دور آن دیواری شیشه ای با طرح لانه زنبوری ساخته شده که ورود نور به داخل را کنترل می نماید.

رالف جانسون، معمار این مجموعه از گروه معماری پرکینز+ویل می گوید: فرم اصلی ساختمان از پوسته ناتیلوس الهام گرفته است. البته کارایی آن بیشتر برای کنترل جمعیت است. موزه های چین اغلب مملو از جمعیت هستند. به این ترتیب جمعیت به وسیله رمپ ها و به آرامی به داخل مجموعه هدایت می شوند. در این جهت بیش از 11هزار نمونه از جانوران برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است. قسمت جالب دیگر این موزه به نمایش تکنولوژی های تازه و سبز اختصاص دارد. در کنار این سیستم های تازه، استخر موجود در حیاط مرکزی، یاری شایانی به خنک کردن فضای ساختمان می نماید. این موزه کاملا مدرن، بخشی از آینده نگری طراحان شهری چین برای آینده شهرهای این کشور است. طرح هایی که در کنار مدرن بودن، نشانه هایی از تاریخ بستر طرح دارند. - ویکتوریا تنگ

برای آشنایی با شش شهر به جامانده از این فهرست در روزهای آینده با وبلاگ کاتالوگ همراه باشید.

منبع: وبسایت وایرد

منبع: کجارو

به "8 الگوی پیروز شهرهای آینده؛ قسمت دوم: شانگهای، چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 الگوی پیروز شهرهای آینده؛ قسمت دوم: شانگهای، چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید