بازدید شهردار تهران از پروژه های نیمه تمام منطقه 22

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، شهردار تهران در هفتمین برنامه از سلسله بازدید های هفتگی خود از منطقه ها مرکز، برای آنالیز آخرین شرایط طرح ها و پروژه های فرهنگی، عمرانی و به منظور بهبود سطح زندگی شهروندان به منطقه 22رفت.

بازدید شهردار تهران از پروژه های نیمه تمام منطقه 22

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کاتالوگ، علیرضا زاکانی در هفتمین برنامه از سلسله بازدید های هفتگی خود از منطقه ها مرکز ، برای آنالیز آخرین شرایط طرح ها و پروژه های فرهنگی، عمرانی و به منظور بهبود سطح زندگی شهفرایندان به منطقه 22رفت.

زیارت مزار شهدای گمنام و بازدید از موزه دانشگاه علامه طباطبایی

شهردار تهران برنامه هفتمین پویش قرار خدمت خود در منطقه 22 را با زیارت مزار شهدای دانشگاه علامه طباطبایی و ادای احترام به مقام شامخ این شهدا شروع کرد.

زاکانی سپس از بخش های مختلف موزه دانشگاه علامه طباطبایی تماشا کرد.

بازدید از پروژه هزار و یک شهر

شهردار تهران در اولین بازدید خود از پروژه های منطقه از پروژه هزار و یک شهر در شمال بزرگراه شهیدخرازی بازدید کرد و در جریان آخرین شرایط و مسائل آن نهاده شد.

آنالیز شرایط ساخت بیمارستان شریعتی2

زاکانی پس از بازدید از پروژه هزار و یک شهر از پروژه بیمارستان شریعتی 2 در منطقه 22 بازدید کرد و از آخرین شرایط پیشرفت فیزیکی و مسائل آن آگاه شد.

دراین بازدید یکی از مدیران پروژه شرح داد که این بیمارستان در 30هکتار زمین در حال احداث است و مصوبات شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده پنج را دارد. در واقع فاز اول بیمارستان هزار تختخوابی شریعتی2 که ادامه رسالت بیمارستان شریعتی را خواهد داشت، در حال اجرا است.

بازدید از سایت (شهرک) مروارید شهر

شهردار مرکز و همراهان در ادامه به سایت (شهرک) مروارید شهر رفتند. در این سایت 70 هکتاری پکیج تعاونی مسکن چند نهاد و ارگان مختلف در 60 بلوک طراحی شده و مشکل تامین سرانه های خدماتی دارد.

معابر و شبکه جمع آوری آب های سطحی این شهرک 200 میلیارد تومان هزینه دارد اما اعتباری که برای آن پرداخت شده بسیار اندک است و باعث کندی در فرایند اجرا شده است.در سایت مروارید شهر 10 هزار واحد در حال شکل گیری است و در آینده بیش از 30 هزار نفر در این سایت سکونت خواهند داشت. از 10 بلوک 198 واحدی بهره برداری شده و هزار واحد نیز در حال حاضر در آن سکونت دارند. 31 بلوک در مرحله اسکلت بندی و 7 بلوک در مرحله نازک کاری است. در بحث شرایط معابر نیز معابر نیز هزار متر طول معبر پیرامونی آن اجرا شده و 9 هزار متر طول آن به جامانده است و پیشرفت فیزیکی و ریالی 5 درصدی داشته است. اینها بخشی از شرحاتی است که در این بازدید مطرح شد.

آنالیز چالش های شرایط شبکه جمع آوری و تصفیه خانه های فاضلاب منطقه22

زاکانی در بازدید بعدی خود از چالش های شبکه جمع آوری و تصفیه خانه های فاضلاب منطقه 22 آگاهی یافت.

عدم پیشرفت و توسعه زیرساخت شبکه جمع آوری انتقال و تصفیه خانه های فاضلاب شهری همزمان و متناسب با افزایش جمعیت و ساخت و سازهای منطقه از یک سو و استفاده از سیستم های غیراستاندارد و نامناسب دفع فاضلاب خصوصی مجتمع ها از سوی دیگر باعث ایجاد مسائلی در این منطقه شده است. بازبینی دفع و تصفیه فاضلاب مجتمع های در حال ساخت و جلوگیری از اضافه شدن سیستم فاضلاب این مجموعه ها به سیستم فعلی از مواردی است که در این بازدید به وسیله کارشناس طرح پیشنهاد شد.

شهردار تهران نیز پس از آنالیز آخرین شرایط فاضلاب و تصفیه خانه های آن در منطقه 22 که مسائل آن به چند بخش دسته بندی شد، بر تعیین و تفکیک شدن سهم دستگاه های مختلف و بعلاوه سهم شهرداری برای حل این مشکل تاکید و برای مذاکره با نهادهای مختلف در هیات دولت برای برطرف هر چه سریع تر مسائل اعلام آمادگی کرد.

در این بازدید زاکانی بعلاوه درخواست ها و درد دل های چند تن از همشهریان را شنید.

بازدید از تقاطع غیرهمسطح کاج- شهید همدانی

شهردار تهران پس از آنالیز شرایط تصفیه فاضلاب و مسائل آن از پروژه تقاطع غیر همسطح کاج- شهید همدانی بازدید کرد. دراین پروژه تنها روگذر شهید همدانی احداث شده و نیمه کاره مانده است که با برآورد 17 میلیارد تومانی تا کنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احداث زیرگذر تقاطع بلوار کوهک با بزرگراه شهید همدانی

به گفته شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران این پروژه از جمله پروژه هایی است که احداث آن می تواند مسافت و جهت سفر برای شهفرایندان منطقه را بسیار کاهش دهد. اگر همه رمپ و لوپ ها و پروژه های اصلاح هندسی و تقاطعی منطقه 22 انجام گردد جهت سفر و دسترسی شهفرایندان منطقه از 19 کیلومتر به 8.5 کیلومتر کاهش پیدا می نماید.

این پروژه تا کنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مشکل معارضین آن در حال مرتفع شدن است. طبق پیش بینی ها می توان خرداد سال 1401 را برای افتتاح آن متصور دانست.

بازدید از دستاوردهای نخبگان منطقه 22

زاکانی در ادامه راهی محل نشست با نخبگان منطقه 22 شد و پیش از این نشست از بعضی از دستاوردهای نخبگان منطقه 22 از جمله پهپادهای کشاورزی که برای سم پاشی و بذر پاشی به کار می رود و سایر سازه های فضایی کامپوزیت تماشا کرد.

بازدید از تجهیزات گروه های دوام برای مواقع بحرانی نیز از دیگر برنامه های شهردار تهران پیش از نشست با نخبگان بود.

پس از ملاقات با نخبگان، جلسه جمع بندی و ارزیابی نظارت ستادی مدیران ارشد شهرداری تهران برگزار می گردد.

در سرانجام زاکانی با حضور در منزل یکی از خانواده های شهید منطقه 22 با آنها ملاقات و گفتگوی صمیمانه ای خواهد داشت.

لازم به ذکر است به علت شیوع سویه نو کرونا حضور در مسجد و ملاقات مردمی شهردار تهران در این دوره از پویش قرار خدمت انجام نمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازدید شهردار تهران از پروژه های نیمه تمام منطقه 22" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید شهردار تهران از پروژه های نیمه تمام منطقه 22"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید