آنالیز اصلاح قانون صدور چک در کمیسیون اصل 90 مجلس

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از آنالیز عملکرد دستگاه ها و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره اصلاح قانون صدور چک در نشست امروز کمیسیون اطلاع داد.

آنالیز اصلاح قانون صدور چک در کمیسیون اصل 90 مجلس

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، علی خضریان در شرح نشست روز یکشنبه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به وبلاگ کاتالوگ گفت: کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در راستای وظایف و اختیارات نظارتی خود، طرز کار دستگاه ها و عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره اصلاح قانون صدور چک را آنالیز کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اضافه نمود: طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی پیش از اصلاح قانون مذکور در سال 1397، بیش از 17 میلیون فقره چک به ارزش بیش از 160 هزار میلیارد تومان در سال 1396 برگشت خورده بود که معادل بیش از 23 درصد از ارزش چک های صادره است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: درصد بالای چک های برگشتی علاوه بر از رونق انداختن کسب و کارها، منجر به افزایش پرونده های ورودی به قوه قضائیه نیز شده بود تا رتبه دوم پرونده های حقوقی به موضوع مطالبه وجه چک اختصاص یابد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 توضیح داد: این کمیسیون در سال 1399 همکاری و تعامل سازنده ای را با بانک مرکزی برای روان سازی اجرای قانون، فرهنگ سازی و در مجموع برطرف موانع و مسائل فراروی این قانون شروع کرد که ماحصل فعالیت های صورت گرفته این مرجع منجر به تهیه گزارشی شده است که جزئیات آن برای قرائت در جلسه علنی تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون درباره نحوه واگذاری فراقانونی سهام و به تأخیر انداختن در بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس باید در اوج فعالیت این مجموعه عرضه می شد که این اقدام صورت نگرفته و این موضوع تخلف 500 میلیارد تومانی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در سال 92 دولت پیشرفت 76 درصدی پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را اعلام و آن را تحویل گرفته است، مطرح کرد: 24 درصد باقی مانده احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس طی 6 سال توسط دولت تکمیل شد. ولی تاخیر در تکمیل و بهره برداری پالایشگاه خسارات مالی و مالی بسیار زیادی بر کشور تحمیل کرد که گزارش این تخلف پس از آنالیز ها و جلسات متعدد در کمیسیون تدوین و نهایی شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آنالیز اصلاح قانون صدور چک در کمیسیون اصل 90 مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز اصلاح قانون صدور چک در کمیسیون اصل 90 مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید