ظریف با رییس جمهوری ایرلند ملاقات کرد

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، تهران (پانا) - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با رییس جمهوری ایرلند ملاقات و رایزنی کرد.

ظریف با رییس جمهوری ایرلند ملاقات کرد

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف عصر چهارشنبه با مایکل دی هیگینز رییس جمهوری ایرلند ملاقات و گفت و گو کرد.

محمد جواد ظریف که در سومین ایستگاه از تور اروپایی خود به ایرلند سفر نموده است، پیش از ملاقات با رییس جمهوری ایرلند، با سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند ملاقات و در مورد موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، گفت وگو و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در این ملاقات روابط دو کشور را با اهمیت خواند و از تمهیدات ایرلند در زمینه بازگشایی سفارت این کشور در تهران و اعزام سفیر استقبال کرد.

وی همچنین علاقه مندی کشورمان در مورد تداوم رایزنی های سیاسی و مالی بخصوص در زمینه های کشاورزی، فناوری اطلاعات و علوم و فناوری بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این ملاقات علاقه مندی کشورش برای ارتقا همکاری های فیمابین همچنین بهره گیری از ظرفیت عضویت غیر دائم شورای امنیت و تسهیل گر قطعنامه 2231 برای همکاری ها را خاطرنشان کرد.

سفر اروپایی ظریف هفته گذشته با سفر به مادرید پایتخت اسپانیا شروع شده است. ظریف پس از ملاقات و گفت وگو با مقامات اسپانیا راهی رم شد و در این کشور با مقامات ایتالیا و واتیکان ملاقات و گفتگو کرد.

وی پیش از شروع سفر اروپایی خود به سوریه سفر کرد و با مقامات این کشور ملاقات و گفت وگو داشت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ظریف با رییس جمهوری ایرلند ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با رییس جمهوری ایرلند ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید