لوید آستین و بن سلمان پیرامون جنگ یمن گفتگو کردند

به گزارش وبلاگ کاتالوگ به نقل از رویترز، پنتاگون گفت که لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده روز چهارشنبه به وقت واشنگتن در مصاحبه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر پایبندی ایالات متحده به ارائه کمک به عربستان سعودی در دفاع از سرزمین و ملت خود تأکید کرد.

لوید آستین و بن سلمان پیرامون جنگ یمن گفتگو کردند

جان کربی سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد که آستین و ولیعهد سعودی پیرامون امنیت منطقه ای به ویژه تلاشها برای پایان دادن جنگ یمن (!) و همچنین تلاشهای دوجانبه جاری برای بهبود مواضع دفاعی عربستان سعودی با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

کربی در ادامه اضافه کرد که آستین ضمن اشاره به موفقیتهای ادعایی عربستان در مقابله با نیروهای انصارالله یمن از ولیعهد سعودی برای همکاری با تیم لندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن جهت پایان دادن جنگ در این کشور قدردانی کرد.

این در حالی است که لیندرکینگ از نیروهای انصارالله یمن به بهانه عدم مشارکت در تلاشها برای تضمین یک آتش بس انتقاد کرد و مدعی شد که ائتلاف متجاوز سعودی را به برداشتن محدودیتها علیه بنادر و فرودگاههای یمن ترغیب کرده است.

گفتنی است، ائتلاف تحت رهبری سعودی پس از خلع دولت دست نشاندهنده ریاض در صنعا توسط نیروهای انصارالله یمن در سال 2015، خاک این فقیرترین کشور خاورمیانه را مورد تهاجم قرار داد. نیروهای انصارالله یمن نیز در دفاع از مقاومت خود در برابر این همسایه متجاوز شمالی اعلام کردند که آنهااز یکسو با یک نظام فاسد داخلی و از سوی دیگر با تهاجم بیگانه می جنگند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لوید آستین و بن سلمان پیرامون جنگ یمن گفتگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوید آستین و بن سلمان پیرامون جنگ یمن گفتگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید