مین گذاری خطرناک زیر پای دولت رئیسی

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: حضور پررنگ کشور های همسایه و منطقه در مراسم تحلیف رییسی پیغام مهمی برای غربی ها خواهد داشت.

مین گذاری خطرناک زیر پای دولت رئیسی

به گزارش برنا، فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس در رابطه با حضور سران کشور های مختلف در مراسم تحلیف سیزدهمین رییس جمهور گفت: استقبال گرم کشور های همسایه و منطقه با حضور 120 هیاتی که تا فردا وارد تهران خواهند شد نشان دهنده عزم کشور های همسایه و منطقه با دولت نو جمهوری اسلامی ایران است. مراسم تحلیف فرصت بسیار مناسبی است که بین جمهوری اسلامی ایران و این هیات ها بوجود آمده است.

او ادامه داد: پیشنهادمان به جناب آقای رئیسی و وزارت خارجه این است که با یک برنامه ریزی صحیح از این فرصت پیش آمده استفاده نمایند و دیدار های دو جانبه و چندجانبه را صورت بدهند. مسائل دو جانبه ایران با تک تک کشور ها برای سیاست خارجی دولت سیزدهم بسیار تاثیر گذار است، حضور کشور های عربی و همسایه و کشور های منطقه و مذاکرات چند جانبه با توجه به موقعیت و صندلی ایران از اهمیت بسیاری برخودار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه نمود: حضور عمران خان، نخست وزیر پاکستان یک حضور فوق العاده ای است و ما می توانیم، مسائل افغانستان را در اجلاس سه جانبه روسای سه کشور برگزار کنیم، حتی اگر برای یک ساعت این اجلاس برگزار گردد و هر سه رئیس جمهور مسائل را رصد نمایند، مسائلی که در این کشور فارسی زبانمان اتفاق می افتد و کشور ها را به سمت جنگ های داخلی میبرد اتفاق خوبی خواهد بود.

شاید این خبر با مصاحبه شما به گوش آقایان برسد و دوباره یادآوری گردد که این کار را انجام دهند، در مورد موضوع چابهار با توجه به اینکه اغلب کشور ها در ایران حضور دارند می گردد یک اجلاسی در آنجا برگزار کرد. بهرحال این فرصت، یک فرصت طلایی است که بوجود آمده است و ما باید حتما از آن استفاده کنیم. حضور پررنگ کشور های همسایه و منطقه پیغام مهمی برای غربی ها خواهد داشت.

رئیسی باید از تمام ظرفیت های نظام استفاده کند

بعلاوه منصور حقیقت پور، فعال و تحلیلگر سیاسی و نماینده اسبق مجلس به مثلث آنلاین گفت: نباید برای آقای رئیسی در برطرف مسائل زمان گذاری کنیم این کار مین گذاری زیر پای دولت است و هیچکس نباید زیر پای دولت و آقای رئیسی مین بگذارد. اکنون مسائل بسیاری چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی وجود دارد که با تکیه به مردم و جلب اعتماد آن ها قابل حل است. از طرفی آقای رئیسی با علم به همه مسائل مسئولیت گرفته است و نمی تواند فردای روز بگوید اطلاع نداشتم که این همه مشکل وجود دارد.

او ادامه داد: ما امید داریم آقای رئیسی پیروز گردد و انتظار هم نداریم که مثلا بحران آب در خوزستان یک شبه حل گردد، اما حتما انتظار داریم که از روز شنبه حتی یک ریال فساد هم در دولت وجود نداشته باشد.

این فعال سیاسی درباره مهم ترین چالش رئیسی اعلام کرد: مهم ترین مشکل مرغ و تخم مرغ لطمه ای است که در پی عملکرد دولت آقای روحانی به حیثیت نظام وارد شده است. مردم در تمام ابعاد ناامید شده اند. آقای رئیسی باید بتواند با استفاده از نیرو های جهادی و متخصص این اعتماد از دست رفته را احیاء کند. باید بذر امید در دل مردم کاشته گردد تا برای مثال با این اندازه مهاجرت جوانانِ متخصص روبه رو نباشیم. باید آتیه جوانان ساخته گردد، تورم کنترل گردد و در مجموع حال زندگی مردم را خوب کرد.

این فعال سیاسی درباره آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در بحث آسیب های اجتماعی از جمله حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق و... هم باید به صورت علمی موضوعات آنالیز گردد. یک زمانی آقای لاریجانی به درستی گفت که نمی گردد مسائل را پادگانی حل کرد او راست می گفت، زیرا این مسائل باید آنالیز علمی گردد و راه چاره های فنی در نظر گرفته گردد. اعتیاد را با زور نمی گردد حل کرد و باید تحقیق گردد که چه طور در مختصات ایران قابل حل است.

او بعلاوه درباره عدم هماهنگی وزارتخانه ها در دولت روحانی هم توضیح داد: یک مشکل دیگری که در دولت آقای روحانی به دفعات مشاهده شد، عدم هماهنگی سیستماتیک ارکان دولت بود. دیده می شد که دو وزارتخانه با هم بر سر مرغ به جمع بندی و تفاهم نمی رسیدند. اگر رئیس جمهور پای کار باشد حتما وزارتخانه ها با هم هماهنگ می شوند.

او بعلاوه درباره مسائلی که در حوزه دیپلماسی وجود دارد، گفت: در دولت آقای رئیسی باید دیپلماسی منافع محور پیش گرفته گردد. باید تکلیف معلوم گردد در وین چه می خواهیم انجام دهیم. آقای رئیسی باید با نظام سخن بگوید و در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند که قرار است چه تصمیمی گرفته گردد و اگر قرار است مشکل حل گردد در وین امضا کنیم و موضوع برطرف گردد و اگر نه باید همه چیز را پاره کنیم و تکلیف خودمان را معلوم کنیم.

حقیقت پور در خاتمه درباره کابینه احتمالی رئیسی هم گفت: آقای رئیسی گفته است که مستقل است؛ یعنی نه اصولگراست نه اصلاح طلب. پس باید از تمام ظرفیت های نظام استفاده کند.

منبع: فرارو

به "مین گذاری خطرناک زیر پای دولت رئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مین گذاری خطرناک زیر پای دولت رئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید