کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی در کسب و کار در اردبیل برگزار گردید

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، خبرنگاران/اردبیل به همت مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل، کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم کاربردی در کسب و کار، از مجموعه برنامه های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان برگزار گردید.

کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی در کسب و کار در اردبیل برگزار گردید

در این کارگاه که 17 آبان به صورت مجازی اجرا شد، مدرس دوره های کارآفرینی و خلاقیت با ارائه ویژگی های عمومی کسب و کار گفت: کسب و کارها، موتور پیشران رشد اقتصاد جهانی هستند و بسیاری از تغییرات و تحولات دنیای پیرامون ما، به علت فعالیت های آنها است.

دکتر هوشنگ شریفی نمین گفت: هرچند کارآفرینان و افرادی که تصمیم دارند در صنایع مختلف مشغول به کار شوند، احتیاج جدی به کسب دانش درباره کسب و کار دارند، اما کسب دانش در این زمینه برای بیشتر مردم نیز یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه فارغ از اینکه فرد در چه حوزه ای مشغول به فعالیت باشد، کسب دانش در خصوص مفاهیم کلاسیک کسب و کار نظیر محاسبات اقتصادی، ساختار سازمانی، مدیریت منابع قابل استفاده است، ادامه داد: با توسعه سرعت تغییرات و نوآوری ها، متخصصین و محققین حوزه کسب و کار، توصیه دارند همه با نگاهی کارآفرینانه، به شغل شان نگاه نمایند که این امر یاری می نماید تا با دانش، تعهد، انگیزش و علاقه بیشتری به فعالیت بپردازند و در نهایت منجر به موفقیت کسب و کار گردد.

دکترای حرفه ای DBA با اشاره به اینکه در فضای کسب و کار، مهارت های افراد بسیار بیشتر از مدرک و ادعا مورد احتیاج است، توضیح داد: متاسفانه تاکید زیاد نظام های آموزشی سنتی بر حفظیات موجب شده که بسیاری از افراد، حتی با مدارک تحصیلی معتبر، از مهارت های اساسی کسب وکار، محروم باشند، بنابراین کسانی که می خواهند قدم در جهت پر فراز و نشیب کارآفرینی بگذارند، باید به صورت جدی برای توسعه مهارت خود از مهارت های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی تا مهارت های نگرشی، ارتباطی، فن بیان و مذاکره برنامه ریزی نمایند.

شریفی در بخش های دیگر این کارگاه به ارائه مبسوطی از ویژگی های کارآفرینان، فرصت های کسب و کار، فرآیند ایجاد کسب و کار، عوامل موثر بر فرآیند کارآفرینی، الگوریتم خلاقیت و نوآوری، عوامل موثر برای نیل خلاقیت و نوآوری و رویکردهای برخورد با مسئله در کسب و کار پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی در کسب و کار در اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی در کسب و کار در اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید