62درصد ظرفیت سدها خالی است، افزایش یک درصدی ذخایر آبی سدها با بارش های اخیر

به گزارش وبلاگ کاتالوگ، اندازه پرشدگی سد های کشور در حدود یک هفته پیش 37درصد بود و بارش های اخیر که در بعضی منطقه ها کشور تبدیل به سیلاب شد، موجب افزایش یک درصدی ذخایر آب سد های کشور شده است؛ به طوری که در زمان حاضر 38درصد ظرفیت مخازن سد های کشور پر و 62درصد این ظرفیت خالی است.

62درصد ظرفیت سدها خالی است، افزایش یک درصدی ذخایر آبی سدها با بارش های اخیر

به گزارش گروه مالی وبلاگ کاتالوگ، آمار دفتر اطلاعات و داده های آب کشور نشان می دهد با سپری شدن 108 روز از سال آبی، تا 18 دی ماه (سال آبی 1401 ـ 1400) مقدار کل حجم آب در مخازن سد های کشور حدود 19 میلیارد و 380 میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 28 درصد کاهش نشان می دهد.

با توجه به ظرفیت 50 میلیارد و 500 میلیون مترمکعبی مخازن سد های کشور، پرشدگی 19 میلیارد و 380 میلیون مترمکعبی سد ها نشان دهنده این است که در زمان حاضر 38 درصد مخازن سد ها پُر و 62 درصد ظرفیت مخازن خالی است.

مقدار پرشدگی سد های کشور در حدود یک هفته پیش، 37 درصد بود و بارش های اخیر که در بعضی منطقه ها کشور تبدیل به سیلاب شد، موجب افزایش یک درصدی ذخایر آب سد های کشور شده است.

کاهش 30 درصدی ورودی آب به سد های کشور

فیروز قاسم زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده های آب کشور در این خصوص گفت: آنالیز شرایط سد های کشور نشان می دهد، مقدار کل حجم ورودی به سد های کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ 18 دی ماه معادل 6.46 میلیارد مترمکعب است که کاهشی معادل 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان می­ دهد.

وی اضافه کرد: مقدار پرشدگی سد های مهمی، چون زاینده رود، شمیل و نیان و سفیدرود در شرایط فعلی به ترتیب حدود 13 درصد، 94 درصد و 23 درصد است و در استان­های خوزستان و تهران، مقدار پرشدگی مخازن طی سال آبی جاری به ترتیب در حدود 45 درصد و 18 درصد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "62درصد ظرفیت سدها خالی است، افزایش یک درصدی ذخایر آبی سدها با بارش های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "62درصد ظرفیت سدها خالی است، افزایش یک درصدی ذخایر آبی سدها با بارش های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید